Pánské klasickéPánské
Dámské klasickéDámské
Chytré hodinkyChytré
Značky
Ostatní
Dominik Hok | 28.7.2020 | 3 MIN | 33x komentář
Je už to šestý den, co se Garmin pravděpodobně vypořádává s hackerským útokem. Něco málo už Garmin zprovoznil, ale Garmin Connect stále hlásí stejně oranžovou hlášku „Omlouváme se, probíhá údržba. Zkuste to za chvilku znovu." K zodpovězení těch nejdůležitějších otázek slouží tento článek.
V souvislosti s výpadkem Garminu vznikají ze strany uživatelů časté dotazy. Na něco málo Garmin odpověděl, ale obecně není komunikace Garminu zrovna špičková. My jsme pro vás připravili článek ohledně nejčastějších otázek uživatelů. Některé jsou doplněné také o návod, jak se s problémem vypořádat.
Bůhví. Ačkoliv je to velice stručná odpověď, tak je docela trefná. Garmin stále nevydal žádné oficiální stanovisko a pouze prosí uživatele o pochopení a trpělivost. Některé služby jsou už v provozu, ale například aplikace Garmin Connect a Connect IQ stále hlásí svou nefunkčnost. Garmin o stavu jednotlivých služeb informuje na speciální webové stránce. Od včerejška už například lze registrovat nové přístroje.
Všechna data se ukládají do úložiště samotných hodinek a při prvním připojení se všechna data synchronizují s aplikací Garmin Connect. Do úložiště hodinek se vejdou určitě stovky aktivit. Pokud byste i tak měli strach o ztrátu vašeho zaznamenaného tréninku, tak existuje způsob, jak data z hodinek vyexportovat i bez aplikace:
1. Připojíte své Garmin hodinky kabelem k počítači.
2. V průzkumínku ve složce Tento počítač najdete mezi zařízeními vaše hodinky Garmin. Otevřete je dvojklikem.
3. Dále otevřete složky: Primary > GARMIN > Activity
4. Zde už uvidíte soubory typu FIT, což jsou záznam sportovní aktivity. Pro lepší orientaci si můžete soubory seřadit od nejnovějších.
Pokud vlastníte Macbook, tak použijte program Android File Transfer a dodržte postup výše.
Zkopírovaná data poté můžete vložit do Stravy, Endomonda či jakékoliv jiné aplikace, kterou používáte k záznamu. Pokud si chcete data uložit jen pro jistotu, tak samozřejmě můžete. Soubory získané z úložiště Garminu uložíte do počítače a pokud by se náhodou stalo, že by se po výpadku data nesynchronizovala, tak je můžete importovat do Garmin Expressu ručně.
Tento problém se dá vyřešit také podle návodu výše. Ve složce Activity zkopírujte všechny soubory a uložte si je do počítače (pro jistotu). Poté zkuste smazat několik nejstarších sportovních aktivit a mělo by se tak vytvořit místo pro nové aktivity. Starší aktivity se mohou smazat, jelikož už se synchronizovaly před výpadkem Garmin Connect.
Pokud by nepomohlo ani toto, tak zkuste stejný postup, ale neotvírejte úložiště PRIMARY, ale DEVICE. Tam naleznete také složku Garmin a Actitivy. Postupujte podle stejného návodu.
Ne a ano. Garmin se jasně vyjádřil, že zneužití uživatelských dat (včetně Garmin Pay) rozhodně není možné.
K platbě používají hodinky NFC čip a při zadání údajů o platební kartě do hodinek už není potřeba internetu, ani aplikace Garmin Connect. Takže můžete stále pohodlně platit.
Na toto se nedá úplně jednoznačně odpovědět. Nicméně by nemělo dojít k žádné ztrátě.
Toto spíše beru jako formu vtipu, protože věřím, že i takové dotazy se mohou objevit. Výpadek Garminu je takový poprask, že bez „vyplivnutí" statistiky v Garmin Connectu uživatelé očividně nemají ani motivaci sportovat. Sportujete přeci pro sebe, ne pro hodinky. :)
Pokud byste měli nějaké další dotazy, tak se na nás neváhejte obrátit v komentářích.
Každou středu vám e-mailem zasíláme přehled nových článků a soutěží.