Pánské klasickéPánské
Dámské klasickéDámské
Chytré hodinkyChytré
Značky
Ostatní
Tagy: Recenze | Timex | Klasické | Retro
Igor Kratochvíl | 1.3.2022 | 10 MIN | 1x komentář
Obchodní strategie Timexu je sice jednoduchá, o to více však funkční a léty vypilovaná k dokonalosti. Timex má v portfoliu několik ikonických a generacemi prověřených modelů, které občas velmi šikovně a oficiálně „označkuje“ velkým a světoznámým jménem. Vznikají tak zajímavé designové kousky, které by se daly bez nadsázky označit za sběratelské lahůdky. A přesně do tohoto terče míří i aktuální kolekce Timex Coca-Cola.
K jejímu vzniku se tentokrát podařilo přizvat výrobce nejznámějšího osvěžujícího nápoje, firmu Coca-Cola a připomenout její ikonickou reklamu známou jako „Hilltop“. Ta totiž v roce 2021 oslavila půl století jednoho obrovského marketingového triumfu.
Kdekdo by si mohl myslet, že Timex na tak legendární události pouze participuje, osobně však hodnotím jeho krok jako další ukázku krásného propojení původní myšlenky: každý ze tří modelů, kterým Timex slavný „Hilltop“ připomíná, je totiž zcela odlišný a přitom všechny vedle sebe tvoří jednu dokonalou harmonickou linii.
25.1.2022 - Agáta Vřeská
6 NEJ: Nejzajímavější pánské hodinky Timex
Sedmdesátá léta dvacátého století právě startují a světem otřásá další významná společenská revoluce. Konflikt ve Vietnamu, expanze rasismu a k tomu neustálá hrozba studené války. Lidé toho mají zkrátka dost. Do „boje“ nastupují hippies, pojmy jako přátelství, svoboda, láska, harmonie a samozřejmě umění. Společnost reaguje a spolu s ní i některé významné megakorporace, sdílející svůj mírumilovný názor alespoň prostřednictvím masivní reklamy.
A právě v té době přichází kreativci Coca-Coly s takřka geniálním nápadem: pojďme lidem ukázat, že nás všechny může spojit něco tak obyčejného jako je sodovka. Tento originální úkol dostal na starost tvůrce reklamy Harvey Gabor, který již sice měl s prací pro Coca-Colu zkušenost, ale právě v té době se pod ním doslova houpala židle za ne zrovna povedenou kampaň. Byla to pro něj tedy existenční otázka, buď a nebo.
Gaborovi vlastně pomohl jeho šéf, Bill Backer, autor několika úspěšných znělek právě pro Coca-Colu. Během nudného čekání na letišti si jen tak načmáral na kus papírku slova „rád bych světu koupil Colu“ a nápad byl na světě!
Naše videorecenze:
Backer vytvořil naprosto jednoduchou, avšak geniální melodii, která ihned Harveyho Gabora uchvátila. V jeho představě se odehrávala scéna s velkou skupinou zpívajících mladých lidí, kteří společně předvedou celému světu sílu jednoty právě prostřednictvím písně.
Coca-Cola vyčlenila na spot rekordní částku 100 000 dolarů, což byl takřka dvojnásobek tehdejšího průměru a vše se zdálo být ideální. Jak už to tak ale chodí, práci od počátku doprovázely snad všechny možné komplikace a trable. Původní natáčení v Anglii zcela zhatilo počasí, a tak se komparz o počtu stovek školáků smutně rozešel domů, přičemž celý štáb se přesunul do Itálie s nadějí na lepší verdikt. Ani zde se však vůbec nedařilo a co bylo nejhorší, došly peníze.
Gabor vzpomíná, jak s kolegy doslova běhali po ulicích Říma a lákali do reklamy každou krásnou dívku. Coca-Cola se na poslední chvíli rozhodla uvolnit dalších a neuvěřitelných 150 000 dolarů a Gaborovi se nakonec – mimo jiné a jak jinak, než opět náhodou – podařilo na jedné z italských ulic najít britskou au-pair, která se stala hlavní tváří spotu. Reklama byla hotová, zbývalo už jen to nejtěžší, a sice obhájit výsledek před šéfem i klientem a především zaujmout zákazníky.
Harvey Gabor režíruje jednu z nejslavnějších reklam všech dob.
Harvey Gabor prohlásil, že pokud by si jej lidé zapamatovali jen kvůli této reklamě, stál by jeho život zato a jeho slova se do puntíku vyplnila. Nová reklama na Coca-Colu, která právě díky svahu, na němž lidé zpívali píseň "I'd Like to Buy the World a Coke", získala název „Hilltop“, strhla ze dne na den revoluci. Coca-Colu zaplavovaly statisíce pozitivních dopisů a kladných hodnocení z celého světa, kampaň se stala symbolem sjednocení a harmonie a současně jednou z nejslavnějších reklam v historii.
Před pár lety se Coca-Cola rozhodla oprášit tradici díky digitalizaci. A věřte tomu nebo ne, ke spolupráci se podařilo opět přizvat onoho slavného Harvey Gabora a navíc, do hry vstoupil gigant digitálního světa: firma Google.
Všichni dali své dokonalé nápady dohromady, a celá myšlenka „Hilltop“ díky digitalizaci opět ožila. V kampani, která se nyní přesunula především na obrazovky mobilů a tabletů, mohl každý na světe koupit a poslat komukoliv jinému Coca-Colu, a tím ukázat jednotu a sílu přátelství. Kampaň opět sklidila obrovský úspěch, vč. ocenění na prestižním mezinárodním festivalu v Cannes a nápad „pojďme světu koupit Colu“ znovu spojil svět.
Za zmínku stojí už samotná, do detailu propracovaná a stylová balení, v nichž se celá kolekce nachází. Rozhodně ale nejde o žádné škatule, jak nadpis zavádí, ale naopak o povedené designové kousky, které opět podtrhují výjimečnost kolekce a také její sběratelkou hodnotu. Všechna balení okouzlí svým retro potiskem, v němž se střídá oranžový florální „hippie“ dekor s pruhy černé, oranžové, červené a růžové barvy.
Speciální krabička na Q Reissue a Standard.
Loga Timex a korporátní prvky Coca-Coly snad zdůrazňovat nemusím, stejně tak jako texty oslavující kampaň „Hilltop“. Zaujme pak především výrazná typografie letopočtu 1971, která jasně vychází z populárního loga letní olympiády v Mexiku v roce 1968. Jednoduše řečeno, tyhle krabičky si určitě a rádi schováte a každého obdarovaného jimi nadchnete.
Speciální krabička na digitálky T-80.
Na první pohled se od ostatních liší především balení modelu T-80, které je znatelně inspirováno kazetovým stylem chytrých hodinek Apple Watch. V nádherném přebalu s potiskem, kterému dominuje hippies písmo a texty ve tvaru lahve Coca-Cola, najdete obal z kartonu připomínající knihu, v jejíchž stránkách se skrývají samotné hodinky. Toto řešení je úchvatné, škoda jen, že současně i ne příliš praktické, protože hodinky mají při vybalování tendenci vypadnout, buďte tedy hned od počátku opatrní!
25.1.2022 - Agáta Vřeská
6 NEJ: Nejzajímavější pánské hodinky Timex
Asi každému je jasné, že hlavní doménou této kolekce je design a proto se mu i já budu věnovat nejvíce. Ruku na srdce – všechny tři modely jsou evergreeny značky, o nichž bylo napsáno a řečeno mnoho a bylo by zbytečné opakovat stále dokola tytéž detaily.
Snad nejvíce jsem se těšil na model Timex T-80 Coca-Cola. Digitálky prostě miluju a tak jsem byl zvědavý, jak obstojí konkurent mých oblíbených Casií, za který lze Timex právem považovat. T-80 to neměly na mé ruce lehké, mezi mé nejoblíbenější hodinky vůbec totiž patří ikonické Casio Full Metal, na které nedám dopustit.
Timexy mě ale velmi mile překvapily! Samozřejmě, s masivním modelem za téměř šestinásobek ceny je srovnávat nelze, určitě je však lze označit za dokonalé digitálky evokující poctivá 80. léta.
Kovové pouzdro o šířce téměř 35 mm působí výrazně a rozhodně nejde hovořit o miniaturních digitálkách, které se na ruce ztratí. Současně však nutno podotknout, že se jedná o hodinky lehké, na nošení velmi příjemné a ani po celém dni o nich prakticky nevíte.
Stejně tak dobrý pocit mám i z kovového náramku, který „osmdesátkami“ přímo křičí, především díky dnes už ne příliš tradiční subtilní šířce i stylu pletení. Při detailním pohledu navíc zjistíte, že články náramku jsou střídavě matné i lesklé, což náramek hezky oživuje.
Snad nejvýraznější je samozřejmě krásně bláznivý a psychedelicky barevný potisk čelní strany pouzdra, pod který by se mohl klidně podepsat Andy Warhol. Díky němu působí hodinky hravě i příjemně chaoticky, zapomeňte zde na jakýkoliv pořádek, jsme v sedmdesátkách!
Mám-li však být zcela upřímný, trošku mě zklamala reálná „vybledlost“ barev, která je na rozdíl od reklamních fotografií hodinek ve skutečnosti znatelně tlumenější. Tento fakt sice může být pro mnoho zákazníků předností, já osobně mám ale raději pořádnou show.
Po funkční stránce nehledejte na modelu T-80 nic výjimečného, současně ale nechybí nic podstatného – čas, budík, datum, stopky, toť vše. Škoda jen „neevropského“ formátu data, který umí Timex i lépe, za obrovskou pochvalu však stojí patent a opěvovaná chlouba Timexu s názvem INDIGLO.
V ní se skrývá dokonale výrazné a rovnoměrné podsvětlení displeje, kterému by mohlo Casio se svou LED technologií u nových modelů jen tiše závidět.
Díky tomu funguje luminiscence i u základního modelu špičkově a hodinky si zde zaslouží potlesk. Další, tentokrát už opravdu originální vychytávkou, je přímo ona slavná melodie z písně "I'd Like to Buy the World a Coke", kterou vám hodinky zahrají buď jako budík, nebo kdykoliv po stisknutí a podržení pravého horního tlačítka.
Po zmáčknutí tlačítka uslyšíte slavnou reklamní melodii. Nebo ráno jako budík.
Dýnko na zadní straně pouzdra sice není šroubovací, což by byl v této cenové kategorie takřka zázrak, nicméně i tak hodinky garantují voděodolnost 30 metrů, takže i nečekaný déšť přežijí hravě.
23.6.2022 - Eliška Měrková
Timex x Stranger Things představení – Retro, které převrátí váš svět
Pokud vás kolekce zaujala, přitom však nechcete vypadat jako reklamní obchoďák ze sodovkárny, pak je vaší ideální volbou model Timex Q Reissue Coca-Cola. Ten lze z celé trojice označit za nejkonzervativnější a také za nejseriózněji působící variantu.
Brand Coca-Cola na něm na první pohled prakticky nenajdete. O to více však zaujme (a napoví) barevný nápis „PEACE“ na číselníku, který díky pastelovým odstínům příjemně splyne se světle žlutým podkladem.
Pouzdro i náramek je celokový a uvnitř hodinek najdete bateriový strojek. Jedinou zásadní výtku mám k plastovému sklíčku, protože v této cenové kategorii bych nejen očekával, ale i vyžadoval alespoň minerál.
Za pochvalu naopak stojí otočná luneta s poměrně tužším chodem a s ne příliš dokonalou aretací ve výchozí pozici, která ale není nijak výrazná a lze ji hodinkám odpustit.
Světelná show pod názvem Indiglo se zde nekoná, přehlednost ve tmě však krásně nahradí klasická a výrazná luminiscence číselníku i obou hlavních ručiček. Dýnko hodinek je pojištěno čtyřmi šroubky, na ty však prakticky nesáhnete, protože baterku lze velmi snadno vyšroubovat a vyměnit přímo ze zadní části.
A stejně příjemná je také nositelnost, díky které se hodinky stávají velmi sympatickým každodenním společníkem.
27.4.2023 - Agáta Vřeská
Timex Q Reissue recenze – Retro, které nečekaně uchvátilo svět
Mohlo by se zdát, že „standard“ nemůže ničím překvapit. Já však musím přiznat, že právě Timex Standard Coca-Cola mě v této kolekci naprosto dostal, a to v tom nejlepším slova smyslu. A byl to právě on, který mi imponoval už na fotografiích, ale netušil jsem, co vše ukrývá v reálu.
Z těchto hodinek doslova hýří radost, nadhled a dobrá nálada. Velký palec nahoru si zaslouží už samotný nylonový řemínek, který je velmi pevný a současně příjemný na nošení, k čemuž přispívá i jeho zcela hladká spodní strana. Poměrně velkému a kulatému pouzdru kraluje vskutku krásná korunka, pyšnící se nejen příjemným tvarem a vroubkováním po obvodu, ale i reliéfem loga značky Timex. Za takovou korunku by se nemusely stydět ani hodinky z daleko vyšších cenových hladin.
Korunka je rovněž místem ukrývajícím jeden z největších „wow“ efektů, které byste u klasických ručičkových hodinek vůbec nečekali – po jejím stisknutí se totiž celý číselník překrásně rozzáří luminiscencí Indiglo. Věc nevídaná, praktická a na první pohled unikátní.
Po zmáčknutí korunky se podsvítí celý číselník.
Mezi hlavní dominanty číselníku patří výrazný nápis Coca-Cola, který jde dokonce mimo formát a je vyveden snad ve všech možných barvách, které vás napadnou. Sám Timex o tomto modelu tvrdí, že se hodinky díky nápisu „smějí“ a lépe bych to popsat nedokázal.
Ladnost celého designu podtrhují štíhlé ručičky i sofistikovaně jemná vteřinovka. I u tohoto modelu musím vyzdvihnout příkladnou přesnost bateriového strojku s neznatelným měsíčním výkyvem.
Nejčastější otázkou, která mi během testování tohoto modelu běžela hlavou bylo, pro koho jsou vlastně tyto hodinky určeny. Odpovědět dnes mohu zcela směle: jedná se o jedny z nejpovedenějších unisex hodinek, které jsem měl tu čest mít na ruce.
V reálu nemá bohužel řemínek tolik červených prvků jako hodinky na reklamních fotkách.
Je tedy něco, co bych Standardu od Timexu vytkl? Jeden detail bych přeci jen našel, a když píšu detail, myslím to doslova – mnou recenzovaný kousek totiž neměl na řemínku tolik červených prvků, jako hodinky na reklamních fotkách a tím si (dle mého skromného názoru) přeci jen trošičku ubral na zajímavosti. Jinak jsem se do modelu Standard v edici Coca-Cola doslova zamiloval.
Říká se, že hodnota kvalitní značky vždy mnohonásobně převyšuje hmotný majetek firmy, o čemž u Coca-Coly není pochyb. Stejně tak se ale říká, že pokud by Coca-Cola začala vyrábět jízdní kola, koupí si je jen pár nadšenců. Jaké tedy mohou být prognózy spojení hodinek a „sodovky“?
Dnes, po zkušenosti s novou edicí Coca-Cola Timex si dovolím si tvrdit, že přinejmenším velmi ambiciózní. Sběratelé mají šanci na skvělý úlovek za špičkovou cenu, milovníci krásného designu s příchutí retra si bezpochyby oblíbí všechny tři modely a pro ostatní je kolekce perfektní šancí na první zajímavé seznámení se s kvalitními hodinkami, na které se lze takřka vždy spolehnout. Hledáte-li tedy něco, co vás či vaše blízké potěší i osvěží nejlépe, pak mohu edici Coca-Cola od značky Timex směle doporučit.
22.2.2021 - Michael Černík
Historie Timexu – Americké hodinky pro každého. Prezidenty nevyjímaje
Každou středu vám e-mailem zasíláme přehled nových článků a soutěží.