» Blog » Suunto

Porovnání hrudních pásů – snímačů tepové frekvence

Tagy: Průvodce výběrem | Garmin | Polar | Suunto

Matěj Urbaczka | 16.2.2022 | 5 MIN | 61x komentář

Na trhu existuje mnoho hrudních pásů, které kromě tepové frekvence měří všelijaké další funkce. Některé měří výkon a s některými se dá například plavat. V tomto článku najdete přehled všech pásů v naší nabídce.

Většina značek ke svým hodinkách vyrábí také hrudní snímače tepové frekvence. Ale nemusí být nutností používat snímač stejné značky jako hodinky. Téměř všechny snímače mají jednu ze dvou základních technologií přenosu signálu (Bluetooth či ANT+), a tak se mohou libovolně zaměňovat mezi značkami. Kupříkladu, firma Coros podporuje připojení hrudních snímačů, ale prozatím nemá žádný pás v nabídce.

V článku popisuji i hrudní pásy od značky Polar a Suunto, které ještě nemáme v nabídce, ale v nejbližší době se na ně můžete těšit.

Jak hrudní pás funguje a jaké má přednosti oproti měření tepové frekvence ze zápěstí pomocí optického snímače jsem rozebíral už v předešlém článku.

VŠE NA TÉMA: Hrudní pásy pro měření tepové frekvence
25.1.2022 - Matěj Urbaczka
VŠE NA TÉMA: Hrudní pásy pro měření tepové frekvence

Teď si rozebereme technické parametry a vlastnosti veškerých hrudních pásů, které máme v nabídce.

Garmin HRM DUAL

Garmin HRM DUAL je základní hrudní pás pro měření tepové frekvence. Jako nejlevnější z pásů od Garminu umí jen to základní a vlastně nejpodstatnější – měřit tepovou frekvenci. Přízvisko DUAL znamená, že hrudní pás můžete připojit k vícero zařízením. Například můžete mít připojený pás k hodinkám a zároveň taky k vašemu trenažéru. Snímač je jako jediný z nabídky Garminu odnímatelný od hrudního pásu. K chytrým zařízením lze připojit pomocí technologie Bluetooth nebo ANT+.

VŠE NA TÉMA: Dynamika běhu (vertikální oscilace, kadence, DKZ aj.)
17.8.2022 - Dominik Hok
VŠE NA TÉMA: Dynamika běhu (vertikální oscilace, kadence, DKZ aj.)

"Mně osobně HRM DUAL více vyhovoval, i když je oproti jiným trochu větši. Naopak má ale menší tloušťku, tudíž nedochází k většímu přítlaku v kompresním oblečení," říká Rostislav Bajtek, ultramaratonec a dlouholetý uživatel hrudních pásů od Garminu.

Garmin HRM PRO

HRM PRO je prémiový pás a jeho výhoda je v tom, že se může použít na veškeré typy aktivit (běh, kolo, plavání...). Také má úložiště pro 17 hodin aktivity, kdy není potřeba mít připojené žádné chytré zařízení. Snímač se může přes den používat i místo optického měření tepové frekvence ze zápěstí a k chytrým zařízením lze připojit pomocí ANT+ či Bluetooth.

Vnitřní úložiště na data využijete při sportech, kde hodinky na ruce překážejí. Jako je například lezení anebo bojová umění. Při těchto aktivitách můžete použít vnitřní úložiště do kterého se pak ukládá tepová frekvence, počet kroků a minuty intenzivní aktivity. Úložiště se dá také využít při indoorových sportech, kdy hodinky zapnete, ale nechcete je mít na ruce. Po ukončení monitoringu můžete stáhnout data z hrudního pásu přímo do hodinek.

Kromě vnitřního úložiště podporuje pás také informace o běžecké dynamice (vertikální oscilace, vertikální poměr, vývážení levé a pravé...), které mohou pomoct při zlepšení běhu nebo k odhalení zranění.

Ukázka běžeckých metrik ve vyhodnocení v Garmin Connect

Ukázka běžeckých metrik ve vyhodnocení v Garmin Connect

Garmin HRM SWIM

Hrudní snímač HRM SWIM je určen pouze pro plavání. Má speciálně upravený materiál pásu, aby nenasákával vodu a tím netěžknul na těle. Další výhodou materiálu je odolnost proti bazénové chemii. Pokud ho spárujete s hodinkami, na souši ukazuje tep jako každý jiný hrudní snímač. Ve vodě se tep neukazuje v reálném čase, ale zaznamenává se do vnitřního úložiště, ze kterého se pak stáhne do hodinek a je možné jej vidět až po aktivitě. Pás lze spárovat pouze pomocí technologie ANT+.

Pokud byste chtěli vidět specifikace přehledněji, zde je tabulka s nejpodstatnějšími informacemi:


HRM DUAL HRM SWIM HRM PRO
Podpora VST (Variabilita srdcečního tepu) Ano Ne Ano
Maximální počet připojených zařízení ANT+: Neomezeně, Bluetooth: 2 ANT+: Neomezeně ANT+: Neomezeně, Bluetooth: 2
Dynamika běhu Ne Ne Ano
Výdrž baterie 3,5 Roku (1 hodina aktivity denně) 18 měsíců (3 hodiny plavání týdně) 12 měsíců (1 hodina aktivity denně)
Voděodolnost 1 ATM 5 ATM 5 ATM
Měření výkonu
Ne Ne
Ano

Polar H10

Nejvyšší model hrudního pásu od Polaru, který má mnoho výhod. Koncept pásu je postaven na měkkém textilním materiálu (Polar Pro strap) s odnímatelným snímačem. Pás je doplněný o silikonové doplňky díky kterým drží přesně na místě a zabraňují posouvání či padání pásu. Zapínání je na klasickou přezku a ne na háček, který bývá ve většině případů.

Díky 5 kHz přenosu dat je Polar prozatím jediný pás, který přenáší tepovou frekvenci do hodinek i při plavání v reálném čase. Hrudní pás lze spárovat i s aplikací Polar Flow, kde poté prochází i aktualizacemi čipu. Pás může pracovat i samostatně a zaznamenávat údaje do vnitřího úložiště (pro tuto službu je třeba mít staženou aplikaci Polar Beat). Kromě měření tepové frekvence dokáže zaznamenat také variabilitu srdečního tepu a disponuje technologiemi ANT+ (neomezeně) a Bluetooth (až 2 zařízení najednou).

Co je VO2 Max a jak jej zvýšit?
17.7.2020 - Agáta Vřeská
Co je VO2 Max a jak jej zvýšit?

Suunto Smart Heart Rate Belt

Nový hrudní pás od Suunta byl vydán teprve nedávno, a tak prozatím nebyla možnost jej vyzkoušet. Dle fotek a specifikace se ale dá říct, že Suunto pokračuje ve skvělém konceptu, který má asi nejmenší snímač ze všech pásů na trhu. Kromě měření tepové frekvence pás dokáže měřit také variabilitu srdečního tepu. Suunto vybavilo snímač pouze technologií Bluetooth, nikoliv ANT+.

Snímače při každodenním používání

Veškeré snímače, které zde byly zmíněny (nebo jejich předchůdci), jsem měl na sobě. Každý jeden pás z našeho výběru má své výhody a také nějaké mušky. Kdybych si měl vybrat, upřímně bych dal všechny tři značky dohromady a z každé si vzal to nejlepší. Hrudní čip od značky Suunto je asi ten nejmenší a nejtenčí na světě, což je velká výhoda při nošení přiléhavého oblečení.

Ačkoliv Suunto sedí pod oblečení, testoval jsem ho častokrát bez trička

Ačkoliv Suunto sedí pod oblečení, testoval jsem ho častokrát bez trička

Polar má zase jedinečný hrudní pás opatřený silikonovými tečkami, které zabraňují pohybu pásu na těle. Garmin má zase spousty přídavných funkcí pro běžeckou dynamiku a nejvyšší řady podporují také měření výkonu (wattů).

Hrudní pás může dělat problémy pokud je špatné usazený pod batohem

Hrudní pás může dělat problémy, pokud je špatně usazený pod vestou

Oproti Garminu mají ostatní firmy jinou filozofii. A to takovou, že všechny snímače jsou odnimatelné od hrudního pásu. Garmin má tuto technologii použitou pouze u nejlevnějšího hrudního pásu. V dalších řadách již není možné modul odebrat. Veškeré hrudní pásy pak mají snadno vyměnitelnou baterii CR2032.

Dolů do komentářů nám klidně napište, který pás se vám líbí nejvíce a jestli preferujete i další měřené hodnoty kromě měření tepové frekvence.:-)

Mohlo by vás zajímat:

Garmin HRM Pro Plus představení – Hrudní snímač s přidanou hodnotou
15.7.2022 - Matěj Urbaczka
Garmin HRM Pro Plus představení – Hrudní snímač s přidanou hodnotou


28.3.2022 -
Jak připojit externí snímače (hrudní pás a jiné) k hodinkám Garmin?

Test pažních snímačů tepové frekvence: Coros HR monitor a Polar Verity Sense
18.6.2024 - Matěj Urbaczka
Test pažních snímačů tepové frekvence: Coros HR monitor a Polar Verity Sense

Líbil se vám článek?

Každou středu vám e-mailem zasíláme přehled nových článků a soutěží.

Komentáře

Tomáš Mrázekpřed 1170 dny, reagovat
Hezký den. Hrudní pásy - četl jsem, že kvalita Garmin pásů není tak dobrá jako Polaru. Je to tak? V čem se liší, když je budu chtít používat s Garminy? Mám aktuálně Polar H7. Uvažuji (do budoucna) o H10 nebo tedy od Garminu nějaký. Lze to nějak shrnout? Výhody/nevýhody... ? Děkuji moc.
Matěj Urbaczkapřed 1170 dny
Zdravím Tomáši, neřekl bych, že kvalita měření je u H10 nebo u nejlepšího pásu od Garminu rozdílná. Výhoda u H10 je rozhodně zapínání na takovou malou přesku a silikonové "tečky" po celém pásu pro lepší držení pásu. Pokud budete používat s Garminy, tak rozhodně výhodou při koupi Garmin pásu budou veškeré další metriky jako vertikální oscilace, doba kontaktu se zemí, vylepšená kadence atp. Toto bohužel Polar měřit neumí. U Garminu se mi také líbí, že má menší a implementované měřící zařízení na hrudi, a tak to tolik nevyčnívá z pod oblečení a hlavně se nemůže vycvaknout. Ale jak říkám, při testování jsem nenašel rozdíl mezi výsledky z obou pásů.:-)
Tomášpřed 1168 dny
Diky. Ani treba rozdil nebude v tom, jak dlouho pas vydrzi? Jeho zivotnost... Slysel jsem, ze Garmin ma zivotnost nizsi. A ten H10 lze myslim vyuzivat bez hodinek. Zapamatuje si jednu aktivitu v sobe. Umi to Garmin? Hodilo by se treba u florbalu apod. Diky.
Matěj Urbaczkapřed 1164 dny
Já mám pás zatím dva roky a drží skvěle a nevypadá, že by se měl rozpadnout nebo přestat fungovat (garmin). A jinak, nejvyšší řada pásu od Garminu, konkrétně tato: www.hodinky-365.cz/hrm-pro-snimac-tepove-frekvence-a-dynamiky-behu-s-ant-a-ble-x1208626, vydrží zaznamenat až 18 hodin aktivity.
Tomáš Mrázekpřed 1164 dny
Děkuji moc za všechny odpovědi!
Liborpřed 821 dny, reagovat
Dobrý den chtěl bych se zeptat máte někdo hrudní pás Garmin HRM TRI. Nemohu najít v app data s pásu přitom aplikace v telefonu ukazuje přidané zatížení a ukazuje že je aktivní i v Garmin Fenix 6pro. Ani nevím jestli je opravdu tepová frekvence měřena že zařízení Garmin HRM TRI. Na internetu jsem nic pořádného nenašel můžete mi někdo dát tip. Děkuji s pozdravem Libor Stýblo.
Dominik Hokpřed 821 dny
Zdravím, Libore. Když otevřete danou aktivitu, máte tam dole zařízení Garmin Fenix 6 a i pás? Pokud tam není, pás neměřil. Pokud tam je, tepovka byla měřená pásem.
Liborpřed 820 dny, reagovat
Jsou tam pouze hodinky. Je tedy možné že pás neměřil. V app Garmin Connect koukám že je zařízení vidět a že bylo použito naposledy v v den aktivity. (Poslední kontrola) Když chci přidat zařízení v Garmin Connect nemohu tam najít svůj pás. Bude to nejspíš z důvodu že nemá podporu Bluetooth. Jak tedy zařízení do aplikace přidat? Děkuji moc za odpověď.
Dominik Hokpřed 820 dny
Zdravím, já mám takové tušení, že bude spíše problém u baterky. Zkusil bych ji vyměnit a podle mě se pás rozjede. :)
Michalpřed 768 dny, reagovat
Dobrý den , Ktorý hrudny pas spolupracuje najlepšie s Apple Watch ?
Dominik Hokpřed 766 dny
Zdravím, Michale. Kolega, který je hrdým uživatelem Apple Watch, si vždy chváli kompatibilitu s hrudními pásy Polar. :)
Michalpřed 766 dny, reagovat
Dobrý den. Mám hodinky Coros Vertix 2 a chtě bych si pořídit hrudní pás.Rozhoduji se,buď Polar H10 nebo Garmin hrm pro. Na Garmin mám již dlouho účet a nechtěl bych ho mazat,mohu se tedy ještě zeptat jestli musím mít pro použití Hrm pro i hodinky Garmin,nebo stačí jen aplikace. Děkuji za odpověď.
Dominik Hokpřed 766 dny
Zdravím, Michale. Pás párujete s hodinkami, nikoliv s aplikací. Pás tedy párujete přímo ve vašich Vertixech a data z něj budete mít v aplikaci Coros. :)
Ondřejpřed 743 dny, reagovat
Dobrý den, ohlížím se po hrudních pásech s vnitřním uložistěm, jelikož provozuji většinou sporty, kde hodinky není možné nosit. Popravdě chytré hodinky ani nemám a proto potřebuji takový pás, který přenese data do iPhonu (do applikace v iPhonu). Rád bych aktivitu přenesl do smartphonu za účelem monitoringu spálených kalorií. Umí toto nějaký recenzovaný pás?
Dominik Hokpřed 742 dny
Zdravím, Ondřeji. Veškeré PRO pásy od Garminu mají úložiště - tedy zelený a bílý. :) Stejně takl i H10 od Polaru.
Vladimírpřed 721 dny, reagovat
Dobrý den, potřeboval bych poradit. Chtěl bych kopit jako dárek hrudní pás synovi. Dělá vrcholově atletiku a jezdí na kole. Má chytré hodinky Samsung. Jaký pás by byl nejvhodnější? Je možné hrudní pásy provozovat i bez hodinek a data stahovat do nějaké Garmin aplikace do počítače? Předem moc díky za radu
Honza Soukalpřed 652 dny, reagovat
Ahoj, chtěl jsem se zeptat. Koupil jsem si u vás forerunnery a chtěl bych zkusit běhat s pásem, protože optika je nic moc (tetování). Nicméně, se mně nechce dávat dvojku za hruďák, proto by mě zajímalo, jak je na tom s přesností měření HRM z Decathlonu za 900. Vím, že je to konkurence, ale vy tak levný bohužel v nabídce nemáte. Hledal jsem to na netu, ale nikde jsem žádné srovnání nenašel. Diky moc za Váš názor. Honza
Matěj Urbaczkapřed 651 dny
Zdravím, Honzo, hrudní pás z Decathlonu jsem používal nějakou dobu i já. Na začátek určitě není špatný a člověk za něho nevyhodí tolik. Jediné, v čem jsem viděl větší problém bylo zpoždění dat z toho hruďáku kdy byla větší prodleva při zvýšení tepu, ale jinak hodnoty seděly celkem přesně.
Luciapřed 638 dny, reagovat
Dobrý deň, rozumiem správne, že pás Garmin Pro vyžaduje hodinky Garmin a nie je možné ho používať s mobilnou aplikáciou? Našla som to na ich stránke https://www.garmin.com/cs-CZ/p/770963 Ďakujem!
Dominik Hokpřed 638 dny
Dobrý den, nene, pás můžete normálně používat s mobilní aplikací Garmin Connect a dokonce jej podporují i některé aplikace třetích stran.
Evapřed 632 dny, reagovat
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda můžu hrudní pás od Garmin spárovat i s Apple Watch, popřípadě, jestli je pro toto propojení lepší hrudní pás Polar. Předem děkuji
Matěj Urbaczkapřed 631 dny
Zdravím, Evo, oba dva pásy jsou spárovat skrze technologii Bluetooth.:-)
MartinVpřed 528 dny, reagovat
Uvažuji o hrudním pásu, ale moc tomu nerozumím. Mám hodinky s BT 5,0 a na něktzerých HP je uvedeno BT 4,0. Je to kompatibilní? HP s BT jsou kompatibilní se všemi hodinkami, které podporují připojení zařízení s BT?
Matěj Urbaczkapřed 528 dny
Zdravím, Martine, pásy jsou kompatibilní a není se čeho bát.
Marekpřed 458 dny, reagovat
Dobrý den, děkuji za Váš skvělý podcast a naprosto vyčerpávající informace ohledně Garminů a běhání. Mám Fenixy 7 a jsem hobby běžec, přemýšlím o pořízení hrudního pásu především kvůli laktátovému testu a eventuelně na intervaly. Umí laktátový test i základní pás Garmin HRM dual? Nebo je potřeba HRM Pro? A ještě jeden dotaz, máte srovnání testu provedeného v laboratoři s testy za použití pásu, zda měření alespoň trochu souhlasí nebo je to úplně mimo? Díky za odpověď a správný čas je teď ;-)
Matěj Urbaczkapřed 457 dny
Zdravím, Marku, na testy a vše okolo Vám bude stačit i hruďák HRM Dual, nemusí být PRO.:-) Co se týče testování v laboratoři, tak jsem Vás trošku nepochopil. Myslíte, jestli souhlasí pás s přístroji v laboratoři? Jestli ano, tak bohužel jsem na zátěžovém EKG nebyl už nějaký rok a chystám se až na podzim. Pak s sebou můžu vzít hruďák a zkusit.:-) Pokud byste chtěl prezentované výsledky od někoho jiného, tak the Quaintified scientist zkoušet hrudní pás od Polaru (Polar H10+) a ten má přesnost oproti EKG 99,6 %.:-)
Marekpřed 457 dny
Zdravím a moc děkuji za rychlou odpověď. Máte pravdu, vyjádřil jsem se nepřesně. Zajímalo mě, jestli máte vyzkoušeno, zda laktátový test Garminu (Fenix 7 + hruďák) aspoň trochu odpovídá testu provedenému v laboratoři. Doufám, že to říkám srozumitelně. Jde mi o to, že pokud by to vedlo k lepšímu nastavení tepových zón, asi by mi jako hobíkovi stačilo si pořídit hruďák a dvakrát ročně si provést test, než řešit test v laboratoři. Ale jestli je odhad Garminu úplně mimo, pak asi nemá smysl nad tím přemýšlet. Ještě jednou díky a hezký den.
Matěj Urbaczkapřed 457 dny
To je vlastně stejný případ. Nemám udělaný laktátový test v laboratoři. Je to ale rozhodně nápad na otestování a budu se tím zabývat.:-)
Mirexpřed 291 dny
Ahoj pánové, jsem úplně ve stejné situaci jako Marek. Hobby běžec a chtěl bych provést laktátový test pro lepší stanovení tepových frekvencí. Mám nově hodinky Forerunner 265, trochu mi hýbly se zónami a mám pocit, že to úplně přesně neodpovídá. Marku, koupil jsi nakonec ten HRM dual?
Martinpřed 446 dny, reagovat
Dobrý den chtěl bych pořídit pro syna hrudní pás na sport ale provozuje sporty kde většinou nemůže používat hodinky motokros plavání běhání. Tak bych chtěl pás s vlastním úložištěm abych mohl ho spárovat s telefonem. Nejlépe vodotěsný a GPS můžete mi něco doporučit? Děkuji.
Matěj Urbaczkapřed 444 dny
Zdravím, Martine, žádný pás s vestavěným GPS snímačem prozatím nefunguje. Pás má vždy pouze krokoměr, který nebude 100% přesný. Pokud chcete pás používat takto rozšířeně, doporučil bych Garmin HRM Pro Plus, který má úložiště a možnost měření dalších metrik.
Martinpřed 443 dny, reagovat
Dobrý večer co je na tom pravdy že a pásuGarmin hrm pro plus nezapnu cvičení bez hodinek Garmin. Já bych to chtěl provozovat pouze s aplikací v telefonu
Matěj Urbaczkapřed 442 dny
Zdravím, Martine, pokud ji chcete mít v Connectu jako kategorizovanou aktivitu, tak musíte mít zapnuté i hodinky. Avšak, pokud budete používat aplikaci třetí strany a ktomu připojený pás čistě jen k telefonu, tak nebude problém.
Martinpřed 373 dny, reagovat
Dobrý den mám hrudní pás h10 plus spouštím ho přes aplikaci Beat. Po zapnutí vše funguje, ale jak se vzdálí telefon z dosahu pásu tak přestane zaznamenávat v aplikaci je výpadek měření.
Matěj Urbaczkapřed 372 dny
Zdravím, ve chvíli, kdy se vzdálíte by měl zaznamenávat do vnitřní paměti a po opětovné synchronizaci, by měla být stopa doplněna.:-)
Martinpřed 372 dny, reagovat
Právě že mi to zpětně nezaznamená
Matěj Urbaczkapřed 372 dny
Martine, zasílám video – youtu.be/vw0WV-PWtcw?feature=shared. Pokud to nefunguje přesně takto, je to důvod k reklamaci.
Martinpřed 282 dny, reagovat
Zdravím. Plánuji zakoupení Polar Verity Sense a mám dotaz, lze spárovat z aplikací Garmin Connect? A pokud budu mít aplikaci od Polaru Polar Flow, lze naměřená data z této aplikace dostat do Garmin Connectu? A nebo lze tento snímač od Polaru Verity Sense spárovat s hodinkami Garmin Epix Pro? A bude vše fungovat? Díky za odpověď.
Dominik Hokpřed 282 dny
Zdravím, Martine. Sám mám Verity Sense a mám jej napárovaný přímo na hodinky Garmin. :)
J.V.před 212 dny
Rozšířil bych tuto otázku. Jakým způsobem dostanu tepy při plavání do hodinek.? Když vypnu snímání tepu na hodinkách, tak se mi neuloží tepy do hodinek. A při vyhledávání mi tepák už hodinky nedohledají. Nebo nevim jestli neco dělám špatně.
Karel Novákpřed 267 dny, reagovat
Dobrý den mol byste mi prosím poradit jak lze spárovat Polar Verity Sense s hodinkami Huawei Watch gt 2 Pro-68F pokud to vůbec je možné? Případně který senzor hrudní či pásek na paži by s uvedenými hodinkami šel spárovat? Moc děkuji za odpověď Karel
Matěj Urbaczkapřed 266 dny
Zdravím, Karle. Bohužel, hodinky Huawei Watch GT 2 nelze spárovat se žádným hrudním snímačem, protože tuto schopnost dostala až následující generace.:-(
Karel Novákpřed 266 dny
Moc děkuji za info a s kterými hodinkami by to šlo? Díky za info Karel
Matěj Urbaczkapřed 266 dny
Jak jsem psal. První hodinky, které to od Huawei uměly, jsou hodinky GT 3. V dnešní době bych šel ale do nových GT 4 anebo třeba do Forerunner 165 či Instinct 2 od Garminu.
Karel Novákpřed 266 dny
Moc děkuji za další info asi neudělám chybu když půjdu do toho Garminu jak jste psal. Ještě jednou díky a pěkný den Karel
Petrpřed 264 dny, reagovat
Dobrý den. Koupil jsem si hodiny Garmin 255 a mam starsi snimac hrudni snimac tepu z decathlonu. Po parovani funguje, ale nenabizi se mi v nastaveni tréninku možnost treninku laktatoveho testu. Je zapotřebí mit k tomuto snímač přímo od garminu? Děkuji předem za odpověď.
Matěj Urbaczkapřed 262 dny
Zdravím, ano, k tomuto bohužel slouží pouze snímač tepu od Garminu a s jiným to nefunguje. Ačkoliv, laktátový test a křivku bych si raději nechal udělat odborně.:-)
Petrpřed 230 dny, reagovat
Dobrý den. Chtěl bych si koupit hrudní pás Garmin HRM - pro plus. Chytré hodinky nemám. Píšete že jdou spárovat přímo s mobilem, ale nevím jestli se mi budou na mobilu zobrazovat všechny funkce (dynamika běhu, vertikální oscilace, doba kontaktu se zemí, délka kroku a další) Děkuji za radu
Matěj Urbaczkapřed 229 dny
Zdravím, bohužel, metriky dynamiky běhu měří pás pouze s hodinkami.
Timonpřed 227 dny, reagovat
Dobrý měl bych dotaz, dají se některé z těchto hrudních pásů využívat i bez vlastnění hodinek. Tak že bych to spároval rovnou s mobilem, fungovaly by potom naplno? Dekuji
Matěj Urbaczkapřed 226 dny
Zdravím, Timone. Veškeré pásy se dají pomocí Bluetooth připojit k telefonu. Jen třeba u Garmin HRM Pro nebude telefon měřit běžeckou dynamiku.
Jakub Faltyspřed 220 dny, reagovat
Dobrý den, mám na Vás dotaz. Nesetkali jste se někdy s potížemi při výměně baterie. Měl jsem Garmin Running Dynamics POD. Ale došla baterie, tak jsem vyměnil. A posléze už hodinky POD nenašli. Teď se mi stalo to samé s hrudním pásem Garmin HRM pro (zelený). Informovalo mě to, že baterie je slabá, tak jsem ji vyměnil a po výměně opět nefunkční. Zkoušel jsem více baterii a nic. Z hodinek jsem hruďák smazal aby si je našli znovana a nic. Chtěl bych se zeptat, zda jste se s něčím podobným nesetkali? A případně, jak problém řešit?' Díky za zpětnou vazbu a přeji pěkný den
Dominik+Hokpřed 220 dny
Zdravím, Kubo. S tímto upřímně nemám zkušenost, asi bych se obrátil přímo na podporu Garminu.
Standapřed 198 dny, reagovat
Dobrý den, měl jsem problémy s aritmií, který z hrudních pásů by jste mi doporučil právě pro hlídání případné aritmie? Děkuji a přeji hezký den.
Dominik Hokpřed 198 dny
Zdravím, Stando. Zcela upřímně – žádný. Tady bych se nespoléhal na žádný pás a poradil bych se s doktorem.
Lukášpřed 67 dny, reagovat
Dobrý den, budu pokračovat na dotaz Standy. Byl jsem u lékaře, řekl mi, že by bylo dobré nosit hodinky se záznamem EKG, ale co jsem koukal tak hodinky úplně přesné info nedávají. Proto koukám na pásy , které EKG zazanmenávají. Otázka je, zda jsou vhodné na celodenní nošení a popřípadě jaký zaznamenává EKG do mobilu. Děkuji za odpověď,
Matěj Urbaczkapřed 66 dny
Zdravím, Lukáši. Na to bych doporučil mrknout na nový český systém Kardi AI, který právě toto monitoruje. K tomu je hrudní pás, který dokáže měřit EKG (Polar H10) a vše se vám zaznamenává (a dokonce i vyhodnocuje) v aplikaci.
Karlospřed 46 dny, reagovat
Dobrý den. Měl bych několik otázek... začal jsem letos běhat, hlavní cíl mám hubnutí, proto běhám pouze podle tepovky, teď, s větší zimou, mě otravuje neustále vyhrnování rukávu, abych kouknul na tepy...jestli to chápu dobře, tak s hrudakem bych mohl mít hodinky klidně přes rukáv a vše by to normálně měřilo, jen tepovku by mi to ukazovalo z hrudaku. Mám Instincty 2, ale uvažuju o pásu od Polaru... Chci se zeptat, jaký je rozdíl mezi Polar H10 a H10+...Z toho co jsem dohlédla, tak vlastně žádný, protože H10 dostalo nějakou aktualizací firmwaru i ant+... můžete mi to potvrdit nebo vyvrátit? Nechápu potom proč je rozdíl v ceně H10 a H10+ okolo 500Kč... Další dotaz je, jestli teda s některým Polarem můžu ve spojení s Instincty provést test laktatoveho prahu, nebo k tomu potřebuju hrudak od Garminu...a pokud jsem to zde správně přečetl, tak na ten test stačí i základní hrm dual od Garminu...A ještě (protože jsem ohledně těch hrudních pásů a jejích používání totální nováček) by mě zajímalo jak to teda funguje... když sparuju hodinky s hrudakem a pak na hodinkách zapnu aktivitu běh, tak všechno budou měřit hodinky, jen tepovku to bude ukazovat z toho snímače? Předem moc děkuju za odpovědi!
Matěj Urbaczkapřed 45 dny
Zdravím, s tou zimou máte pravdu a můžete mít hodinky na horní vrstvě oblečení a o všechno se postará hruďák. Rozdíly mezi H10 a H10+ nejsou žádné. Bohužel, na některých stránkách se omylem přidalo "+" a spoustu lidí to strhlo. Je tedy jen jeden a neměl by být rozdíl v ceně. Test laktátového prahu lze provést s tímto pásem. Pokud ale hubnete a běháte výlučně jen na to, prozatím test laktátu nedává smysl. Poslední věcí je fungování tepáku, a to chápete také správně. Po připojení hrudního pásu k hodinkám se bude tep při aktivitě měřit z pásu a ostatní hodnoty jako kilometry, převýšení atp. budou měřit hodinky.:-)
Karlospřed 10 dny, reagovat
Zdravím. Chtěl bych se zeptat, jestli nemáte nějaký tip na nějaký "obal" ve kterém by se hrudak pohodlně přenášel v batohu atd. Mělo by to být pevné a velikostně tak akorát na ten hrudak. Na netu se nedá nic najít...dokonce ani na aliexpresu...tak by mě zajímalo, jak to řešíte vy... Díky za všechny tipy
Matěj Urbaczkapřed 9 dny
Zdravím, Karlosi. Bohužel, žádný tip nemám. Hruďák nosím v batohu nebo tašce navolno. Napadá mě, že bych nehledal pouzdro na hruďák ale třeba větší pouzdro na sportovní brýle, které je volně dostupné a mohlo by to k hruďáku sedět.

Hodinky zmíněné v článku