» Blog » Polar

Polar Vantage V3 recenze – Je tato finská značka zpět ve hře?

Tagy: Recenze | Polar | Chytré

Dominik Hok | 8.11.2023 | 9 MIN | 51x komentář

Můžu s jistotou říct, že model Polar Vantage V3 vrací tuto finskou značku zpátky do hry. Nejsem totiž daleko od pravdy, když řeknu, že Polar trochu spal na vavřínech. Ale zcela očividně se to nyní snaží zvrátit modelem s AMOLED displejem, topografickými mapami a dokonce i měřením EKG a teploty kůže.

Vantage V3 vyniká tím, že má:

  • AMOLED displej s velkou jemností
  • vylepšený snímač tepové frekvence
  • měření teploty kůže
  • EKG
  • GPS přijímač s duálním příjmem signálu
  • topografické mapy
  • 8denní výdrž baterie v always-on režimu


U designu Polar použil druhou generaci jako předlohu

Ano, je jasné, že aby bylo možné rozeznat prvky daného produktu, je třeba vyjít z předchozí generace. Polar Vantage V3 ale popravdě vypadá téměř jako by designér tohoto modelu použil kopírovací papír. Neříkám, že je to nutně špatně, protože design druhé generace byl dobrý, ale my recenzenti máme rádi, když jsou na produktech nějaké změny, ať máme o čem psát.

Polar Vantage V2 recenze – Mistr testů a sportovních aktivit
26.7.2021 - Matěj Urbaczka
Polar Vantage V2 recenze – Mistr testů a sportovních aktivit

Každopádně, jedna změna by se rozhodně našla – napojení řemínku na pouzdro. Vím, že je to subjektivní, ale nemám rád, když řemínek plynule přechází v pouzdro. Na hodinkách mám rád pěkně 4 nožky (tady se možná projevuje moje láska ke psům). Bez nich to na mě působí jako plavecký čip.

11 992 Kč (doručíme do 5.12.)

Novinkou jsou barevné kombinace. Černá je napříč snad všemi chytrými hodinkami takovou klasikou, ale oranžovo-bílá a šedo-modrá kombinace jsou čerstvým větrem vanoucím z Finska.

Pouzdro je kvalitativně něco mezi ocelí a plastem, tedy hliník. Z toho je i luneta hodinek, ale z trochu jiného typu, do kterého je přidáván zinek za účelem ještě větší pevnosti. Kromě pevnosti je další dobrou vlastností hliníku lehkost, díky které hodinky (i s řemínkem) váží pouhých 57 gramů. Vzhledem k tomu, že se jedná o běžecké hodinky, nízká váha je důležitým parametrem při navrhování pouzdra.

Lehce mě překvapilo snížení voděodolnosti ze 100 na 50 metrů, ale nepřijde mi, že je to něco, co by cílovka těchto hodinek řešila. Se stometrovou voděodolností pravděpodobně můžete navíc šnorchlovat anebo provozovat vodní sporty (třeba vodní lyže).

Nejen radost pohledět, ale i používat

Není to poprvé, co by se AMOLED displej objevil v řadách Polaru (řada Ignite), ale je to rozhodně poprvé v ryze sportovním modelu. Na Polar Vantage V3 najdete 1,39" velký AMOLED displej s rozlišením 454 x 454 pixelů. Nemám co vytknout, protože když máte displej s jemností 462 PPI (pixelů na palec), snad ani není prostor pro kritiku. Podsvícení je 1050 nitů (1000 bylo asi moc nudné číslo), což je dostačující hodnota, aby si hodinky poradily i s přímým sluncem.

VŠE NA TÉMA: Typy displejů u chytrých hodinek
25.10.2022 - Matěj Urbaczka
VŠE NA TÉMA: Typy displejů u chytrých hodinek

11 992 Kč (doručíme do 5.12.)

Osobně jsem ale nikdy s displejem Polaru neměl až takový problém, jako spíše s jeho rychlostí. Pro představu... Ignite 3, který také používá technologii AMOLED, měl procesor o frekvenci 192 MHz, paměť 5 MB a úložiště 32 MB. Vantage V3 má procesor o frekvenci 275 MHz, paměť 37 MB a úložiště přes 32 GB. A jde to znát. Systém je konečně svižný a působí jako z tohoto století. Tím nechci Polar shazovat, ale vlastně možná lehce chci, protože měli perfektní hodinky, které byly perfektně zasekané.

Jediný mínus dávám za to, že roletka s notifikacemi nemá animaci a při potažení prstem se prostě zjeví jako Faust.

Vylepšení se dočkal i snímač tepové frekvence a GPS přijímač

Polar novou generaci Vantage osadil čtvrtou generací optického snímače. Už třetí generace byla v měření tepové frekvence tak přesná, že kdyby čtvrtá generace měřila úplně stejně, vůbec by mi to nevadilo. Největší posun je ale spíše v možnostech tohoto snímače – poprvé totiž u Polaru vidíme měření okysličení krve, teploty kůže a EKG.

VŠE NA TÉMA: Snímač tepové frekvence a jak vám může pomoci
23.11.2020 - Dominik Hok
VŠE NA TÉMA: Snímač tepové frekvence a jak vám může pomoci

Z hlediska snímání tepu opravdu Polaru není co vytknout. Vlastně... Nikdy nebylo. Polar při prezentaci sliboval vylepšení algoritmu, snížení vlivu na měření okolním světlem a lepší měření i za otřesů.

Modrá – Polar Vantage V3, fialová – hrudní pás Garmin HRM PRO

Modrá – Polar Vantage V3, fialová – hrudní pás Garmin HRM PRO

Jsou tam lehké rozdíly při pozastavení aktivity, kdy Polar křivku snižuje postupně. Hrudní pás ji "na hulváta" hodil dolů. Možná to je ten důvod, proč se průměrný srdeční tep oproti hrudnímu pásu liší o jeden tep

Zajímalo mě také srovnání nejnovějšího optického snímače od Garminu a toho od Polaru (rovněž nejnovějšího). Téměř to vypadá jako by na grafu byla jen jedna křivka.

Fialová – Garmin Tactix 7, modrá – Polar Vantage V3

Když se podíváme na vykreslení GPS, ve srovnání s Tactix 7 tam snad ani nejsou žádné rozdíly. Neříkám, že Garmin má GPS přijímač perfektní, ale vzhledem k tomu, jak dlouhou historii v GPS technologiích má a jak mi říkají moje zkušenosti, je to adekvátní "srovnávací subjekt".

Garmin Tactix 7 recenze – Co vidíš?
7.4.2022 - Matěj Urbaczka
Garmin Tactix 7 recenze – Co vidíš?

Hodinky se téměř dokonale kopírují a skoro stejně dokonale kopíruji i mou skutečnou trasu. Je až fascinující, jak se GPS technologie v chytrých hodinkách za těch pár let posunula.

Novinkou je v řadách Polaru i pulzní oxymetr, který obvykle moc nerozebírám, protože mi v chytrých hodinkách přijde hrozně nespolehlivý. Při třech měření Polarem jsem měl – 91 , 90  a 90 %. Vzhledem k tomu, že zdravý jedinec by měl mít nad 95 a já nejsem nijak nemocný (alespoň co tak vím), tyto hodnoty mi nesedí. Tactix 7 mi ve stejném momentě změřil 95, 97 a 96 %. Aspoň vidíte, jak jsou hodinky konzistentní jak při vlastních měřeních, tak napříč značkami.

Co se týče EKG, upřímně, nejsem schopný vám říct, jak dobře to funguje. Doktorský elektrokardiogram zrovna po ruce nemám a samotný Polar přímo říká, že jejich EKG není certifikováno jako lékařské zařízení. Ale je tam!

Měření EKG chytrými hodinkami – Jak to funguje?
8.8.2023 - Dominik Hok
Měření EKG chytrými hodinkami – Jak to funguje?

Novinkou je také měření teploty kůže, kdy hodinky sbírají data za posledních 28 dní o vývoji vaší teploty a vy na základě výkyvů můžete určovat, jestli je vše v pořádku. Něco je špatně v momentě, kdy je výkyv okolo 2 a více stupňů.

Sice přišel AMOLED, ale zkrácení výdrže baterie se neudálo

Jedním z největších důvodů, proč často někdo nesáhnul po Polarech, byla poměrně krátká výdrž baterie. Ve srovnání s Apply nebo Samsungy je výdrž slušná, ale když jsme je porovnali s hodinkami ze stejné kategorie (tedy chytré hodinky na sport), neměli moc proti Garminu, Suuntu či Corosu šanci.

Teď se hodinky dostaly na výdrž 12 dní v režimu smartwatche, což mi už přijde dost slušné. Když jsme u té náročnosti, tak v režimu Always-on (permanentní rozsvícení displeje), se doba výdrže zkrátí o 3 dny.

Při aktivní GPS byla původní hodnota 40 hodin, ale třetí generace to povýšila na 53 hodin (při příjmu pouze GPS je to dokonce 61 hodin). To mi přijde jako dost velký posun, přičemž to stejné se týká i úsporného režimu, který se zvýšil ze 100 na 140 hodin.

Opět bez NFC, ale s topografickými mapami

Je tomu už pár let, co voláme po NFC placení, ale Polar nás stále nevyslyšel. To stejné se týká i zabudovaného hudebního přehrávače, ale ten mi upřímně nechybí tak moc jako možnost placení. Největším překvapením jsou ale offline mapové poklady, které jsme v řadách Polaru ještě nikdy neviděli. Funguje to tak, že hodinky připojíte k počítači a otevřete webovou stránku s mapami, kde se přihlásíte ke svému účtu Polar Flow a můžete si stáhnout mapy celého světa. Nebo spíše tolik map, kolik vám úložiště (32 GB) dovolí.

Pro představu, mapy České republiky zabírají 517 MB a pokud chcete stáhnout celou Evropu, budete potřebovat 8,4 GB. Zvláštní je, že když chcete stáhnout celé světadíly, máte možnost stáhnout jen Evropu a Severní Ameriku. Ostatní světadíly můžete stahovat jen po konkrétních zemích.

V kombinaci s mapami můžete využívat také navigaci do výchozího bodu aktivity. Co mi přijde jako trochu nešikovné, tak navigaci můžete používat v telefonu pouze v kombinaci s Komoot. Což znamená, že v rámci Komootu máte možnost mít jeden region zdarma (u nás to jsou kraje), ale zbytek můžete získat za předplatné.

Komentující Pavel hezky shrnul výhodu Komootu:

Proč existuje Komoot? Tento nástroj vznikl kvůli optimalizaci dat vytvořené trasy, se kterou pracují hodinky. Tato navigace se zaměřuje na dva druhy cest. Cestu z A do B (klasika všech navigací) a cestu, která má třeba okruhy či odbočku na rozhlednu a kus stejné cesty zpět. Podle toho se také potom chová navigování po trase v hodinkách.

Co dalšího umí Komoot? Když vám kámoš pošle trasu ze svých hodinek, kterou někde ujel, uběhl, víte, že trajektorie není přesně na cestě. Komoot takový GPX umí srovnat a napasovat ho na cesty a tudíš, upozornení na zabočení je na správném, nikoli v posunutém místě podle původního záznamu.

Pokud si chcete nahrát vlastní GPX, musíte k tomu použít webové rozhrání Polar Flow a tam si trasu uložit. Poté se dokonce trasa objeví i v mobilní aplikaci. Trochu mě ale mrzí, že nemám možnost si vytvořit trasu v telefonu např. v Mapy.cz a poté si trasu nahrát do aplikace, následně hodinek. To se hodí, když se třeba na tréninku ztratíte... Nebo vlastně kdekoliv, kde potřebuju vytvořit trasu a nejste doma.

Lehce mě mrzí i to, že Polar nemá žádný market, kde byste si mohli pořídit přídavné aplikace. Teoreticky vzato tedy hodinky zamrznou přesně tak, jak vyjedou z tovární linky. A teoreticky vzato to ale Polaru odpouštím, protože to nejsou tak moc chytré jako spíše sportovní hodinky, a jejich sportovní výbava je už tak dost slušná.

Mistr na spánek je opět v akci

Spánek je důležitý. Dnes už to ví snad každý. A kdyby se mě někdo zeptal, jaké jsou nejlepší hodinky k monitoringu spánku, bezmyšlenkovitě odpovím – Polar. Nejen, že vám řeknou, kolik času jste strávili v konkrétních spánkových fázích, ale i hodnocení a jaké aspekty vašeho života ovlivňují váš spánek. Kromě toho znáte i zhodnocení kontinuity spánku či množství vyrušení. Toto je monitoring spánku, který napříč nositelnou elektronikou nemá jen tak obdoby.

Zároveň je Polar schopný vám i říct, jak spánek ovlivnil regeneraci po tréninku.

Kromě spánku dokážou hodinky po celý den měřit srdeční tepovou frekvenci (každou vteřinu), počet kroků či spálené kalorie.

Ve sportu je Polar jako pták v oblacích

Polar je jedna z mála značek, která dokáže (a řekněme si upřímně, že to tak je) konkurovat i takovému titánu, jako je Garmin. Nejen, že vám při vyhodnocení hodinky řeknou úplně vše o sportovní aktivitě, ale jsou schopné také obecně vyhodnotit, jak si počínáte v tréninku, co byste měli změnit aj. Funkcí je opravdu hodně, tak zmíním za mě ty nejdůležitější.

Stav kardio zátěže vyhodnocuje vaše poslední tréninky, tedy jejich četnost a zátěž a číselně vyjadřuje, jak vysoká vaše kardio zátěž je a slovně, jestli jste produktivní či ne. Jsou čtyři stavy – nedostatečný, udržovací, produktivní a nadměrný. Podle toho můžete odhadnout, jestli jsou vaše současné tréninkové jednotky dostačující anebo ne.

Kromě kardio zátěže Polary odpočítávají i tu svalovou. Svalová zátěž znázorňuje množství vydané mechanické energie vyjádřené v kJ.

Takovou raritou je výpočet energetického výdeje, kdy mi hodinky po tréninku například řekly, že během tréninku bylo 62 % mé energie tvořeno z uhlohydrátů, 1 % z bílkovin a 37 % z tuku.

Oblíbenou metrikou je Running Index, který bere v potaz vaši aerobní kapacitu (VO2 Max) a úspornost běhu. Pomocí této metriky můžete sledovat nejen nárůst (či pokles) kondice, ale také vliv vylepšení vaší techniky běhu.

Shrnutí

S Polar Vantage V3 jsem vlastně velice spokojený. Nevadí mi, že nejsou tak chytré jako ryze chytré hodinky a dokonce přežiju i jejich aplikaci. Jsou to totiž hodinky určené na monitoring sportu a ten zvládají velice dobře. Řeknou vše o tréninku jak začátečníkovi, tak pokročilému. Zároveň jsou velice blízko tomu být špičkou na trhu v monitoringu spánku, přičemž spánek a jeho benefity jsou dnes protěžovány snad více než kdy jindy.

Polaru nemůžu nic upřít, protože zapracovali přesně na tom, kde měli mouchy. Zrychlili systém, použili lepší displej, prodloužili výdrž baterie, zapracovali mapové podklady, zvětšili paměť, přidali EKG a měření teploty kůže, vylepšili snímač tepovky, GPS přijímač... Ano, Polar odvedl dobrou práci.

Jako alternativa se určitě vybízí Garmin Forerunner 965, který určitě benefituje z toho, že má širší využití ve městě (NFC placení, více lifestylových metrik) a dokáže sám vygenerovat trasu k navigování (přímo v hodinkách) a není třeba platit za členství Komoot. Další alternativou je Coros Vertix 2, který k navigaci také nepotřebuje Komoot a benefituje z toho, že má o něco více sportovních metrik (viz. článek níže) a delší výdrž baterie. Vantage V3 se ale honosí skvělým monitoringem spánku, kvalitními senzory a funkcemi, kterými tyto dva modely vůbec neoplývají – měření teploty kůže a EKG.

Garmin Forerunner 965 recenze – Do města přiběhl novej kovovej šerif
2.3.2023 - Matěj Urbaczka
Garmin Forerunner 965 recenze – Do města přiběhl novej kovovej šerif

Coros Vertix 2 recenze – Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem?
18.11.2021 - Dominik Hok
Coros Vertix 2 recenze – Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem?

Suunto Race S recenze – Malé hodinky s velkým potenciálem
11.7.2024 - Matěj Urbaczka
Suunto Race S recenze – Malé hodinky s velkým potenciálem

Líbil se vám článek?

Každou středu vám e-mailem zasíláme přehled nových článků a soutěží.

Komentáře

Romanpřed 403 dny, reagovat
Aj vieme koľko sa dá dat max dátových polí ná jednu obrazovku? Stále to sú 4?
Dominik Hokpřed 403 dny
Zdravím, zatím hodinky nemáme v ruce, tak nemůžu odpovědět. Ale tuto informaci určitě uvedeme do recenze, kterou se budeme snažit vydat co nejdříve.
Jaroslavpřed 403 dny, reagovat
Podle DCR by na mapách měly být i nějaké popisky. Zkušenosti s tím nemám, tak ani nevím, jak jsou na tom další značky. Ale aspoň ty popisky můžou dost pomoct.
Majkpřed 359 dny
To je celkem zajímavá záležitost. Polar Vantage V3 již mám, ale popisky tam nejsou, jen mapa. Zkoušel jsem i s již nahranou trasou z Komoot.
Tompřed 394 dny, reagovat
Zdravím, nemáte tucha jestli se chystá také verze M3? Jako to bylo u Vantage 2?
Dominik Hokpřed 394 dny
Zdravím, takové informace bohužel nemáme, a i kdybychom je měly, nemůžeme je šiřít dále. :/
Prochypřed 381 dny, reagovat
Zdarek parek. No mam je objednane. Kazdopadne videli jste vcerejsi recenzi DC Raina? Nekteri jsou z toho zklamani. Ja vam ale nevim, zas tak spatne bych to nevidel. Spis by me zajimalo srovnani s novymi Suunto Race. Ja nejsem takovy bezec a vic ocenim vzhled a materialy. A tam je Suunto s titanem a safirem za 13 nepřekonatelný. Teplotu zapesti a ekg nebo telefonovani, placeni hodinkami nepotrebuji. Vic pozaduji perfektni mereni tepu. Jinak mi jsou pak vsechny metriky k prdu. No zkusim je a uvidim. Nicmene mam doma novy Suunta race a jsem nadseny. Jeste jednou dekuji za test.
Pavelpřed 380 dny
Mě teda v té jeho recenzi docela překvapilo (vyděsilo), jak často se mu vypínaly hodinky během aktivity. A bez toho, aniž by se záznam uložil...
Bohoušpřed 381 dny, reagovat
Není pravda, že je potřeba platit u Komootu nějaké předplatné, regiony se dají kupovat jednotlivě podle potřeby jeden vyjde na 79Kč (ještě teď jsem to ověřoval)… sám jsem to tak měl když jsem měl Polar Grit X Pro, jeden region jsem tedy dostal a další dva co jsem chtěl jsem si pořídil.. a nic víc jsem neplatil.
Matěj Urbaczkapřed 381 dny
Zdravím, Bohouši. Spíše je smutné, že člověk vůbec musí něco platit, aby se mohl nechat podle map navigovat a nelze nahrát GPX soubor třeba z mapy.cz. Když člověk závodí po celém světě, tak aby každý rok myslel na to, že bude dokupovat x regionů.:-(
Majkpřed 373 dny
Celý svět na Komootu koupíte tuším doživotně za 1100KČ? Neřešil bych.
Pajaspřed 371 dny
Já si na jaře koupil Grit X PRO a na Komootu jsem se nově zaregistroval a celý svět jsem měl s 50% slevou, takže něco kolem pětistovky doživotně... Mapy.cz jsou v turistické vrstvě lepší, ale ČR má taky nejlepší kartografy. Komoot zase umí skvěle navrhnout výlet (mají na to umělou inteligenci). Ukážou se vám fotografie z trasy výletu a tam, kde jsem to neznal, jsem díky tomu objevil krásná místa.
Xixaopřed 359 dny
A tohle nefunguje? Na poláry píšou, že se dá do té Polar appky nahrát jakékoli gpx.. https://support.polar.com/en/how-to-import-route
Dominik Hokpřed 359 dny
Zdravím, když s naparovánými Vantage V3 jdu podle návodu, nabízí mi to pouze importovat trasu z Komoot. Žádnou jinou trasu tam importovat nemůžu. :/
Xixaopřed 359 dny
A zkoušíte no na webu Polar flow, nebo v telefonu? Tam píšou Polar flow web service.. resim to, protože vaham jestli koupit Garmin nebo Polar a navigace je pro mě důležitá.. Edit: ve webové aplikaci je možnost import gpx, nemám hodinky, nemůžu to vyzkoušet, ale je to tam..
Dominik Hokpřed 358 dny
Tak zdravím ještě jednou. No, nevím, která hlavička to v Polaru vymýšlela, ale máte pravdu. :) Přes telefon to nabídne pouze Komoot, v desktopové verzi to jde. Zároveň se pak trasa dokonce i objeví v aplikací. No, zajímavý systém. Info co nejdříve v článku upravím, díky!
Rockypřed 374 dny, reagovat
Ahoj Dominiku. Opět se projevilo, že jsi zarytý Garmiňák ;-) (což naprosto chápu). - Největším překvapením jsou ale offline mapové poklady, které jsme v řadách Garminu ještě nikdy neviděli.
Matěj Urbaczkapřed 374 dny
Zdravím, Rocky. Díky za opravu a pečlivé čtení! :-))
Róbert Berkešpřed 373 dny, reagovat
Kdyby autor této recenze na začátku napsal preferuji Garmin a ostatní mě nezajímá,byl by to aspoň pravdivý článek o Polar Vantage V3. Ta část s výdrží baterie mě úplně dostala. Manželka má Garmin Vivoactive 3 za cca 4,9tis a já si vybral nakonec Vantage M za 5,3tis takže stejná kategorie. Oba slušné kousky ,ale rozdíl v baterii je propastný. Chůze 35km Garmin 70% baterie, hodinky ko cca 2km od cíle, Polar 73% baterie a v cíli zbývalo 36% baterie. Měl jsem tři kritéria když jsem si hodinky vybíral a jedna z nich byla výdrž baterie. Nemám nic proti Garminu, vždyť jsem první sportovní hodinky měl právě od nich,ale po Polarech už bych jiné nechtěl.
Matěj Urbaczkapřed 373 dny
Zdravím, Róberte. Tady se musím kolegy zastat i když jsou na tom hodinky podobně cenově, srovnáváte jablka s hruškami.:-) Model Vívoactive 3 je městský model, který je postaven úplně jinak, než model Vantage M. Ten je stavěn jako sporttester. Pokud chcete srovnávat podobné modely, srovnejte Vantage M s Forerunner 55, kde už jste úplně někde jinde, co se týče výdrže baterie na GPS a v režimu smartwatche.:-)
Jirik_Hpřed 373 dny, reagovat
Určitě některé nedostatky vyřeší update. Polar také pracuje na interpretaci EKG, které měří variabilitu HR podstatně přesněji než kterákoliv optika. A měření rychlosti pulzní vlny krve, to super věc pro stanovení zdraví cév. V3 to umí, zobrazuje, zatím než interpretace. Možnosti má V3 velké, uvidíme s čím Polar přijde.
Pajaspřed 371 dny, reagovat
S tou aplikací na mobil Polar Flow je to minimálně u Androidu nepravda. Karta "Diář", která se ukazuje jako první, je konfigurovatelná a lze si tam nastavit celou řadu informací k danému dni. Např. maximální, minimální TF, tréninky během dne, spánek apod.
Matěj Urbaczkapřed 369 dny
Zdravím, Pajasi. Máte úplnou pravdu a je to tak i na iPhone, ale kolega Dominik to i přes několika násobnou prosbu neopravil. Tak počkáme, jestli ho něco donutí.:-)
Honza Mezníkpřed 367 dny, reagovat
Ahoj Matěji, my fanoušci Polaru doufáme, že nebude potřeba ho nutit a Dominik to někdy (čti brzo) ???? opraví.
Michalpřed 364 dny, reagovat
Ahoj , ja som hodinky kúpil pre moju ženu , a snažíme sa nájsť niečo women health ako mala na jej predošlých garmin hodinkách… je tam niečo také ?
Matěj Urbaczkapřed 363 dny
Zdravím, Michale. Bohužel, tuto fíčuru dostaly jen hodinky Polar Ignite 3 a Vantage bozužel prozatím ne.
Pavelpřed 348 dny, reagovat
Nejprve děkuju za článek a osvětu. Rád bych vám doplnil, že k navigaci pro Polar Vantage V3 není nutné využívat Komoot. Trasu, GPX soubor lze importovat skrz Flow web (nikoli skrz mobilní aplikaci). Můžete si tedy v klidu naplánovat trasu na našich mapách.cz . Jenže…. Proč existuje Komoot? Tento nástroj vznikl kvůli optimalizaci dat vytvořené trasy, se kterou pracují hodinky. Tato navigace se zaměřuje na dva druhy cest. Cestu z A do B (klasika všech navigací) a cestu, která má třeba okruhy či odbočku na rozhlednu a kus stejné cesty zpět. Podle toho se také potom chová navigování po trase v hodinkách. Co dalšího umí Komoot? Když vám kámoš pošle trasu ze svých hodinek, kterou někde ujel, uběhl, víte, že trajektorie není přesně na cestě. Komoot takový GPX umí srovnat a napasovat ho na cesty a tudíš, upozornení na zabočení je na správném, nikoli v posunutém místě podle původního záznamu. A můj pohled na věc: když nemám na trase okruhy či vracečky, použiju stejně mapy.cz, protože česká kartografie nemá ve světě konkurenci a je zatím zdarma. Tam z jednoho podkladu/vrstvy přečtete všechno. Kdyby šel český mapový podklad nahrát do Vantagme V3, byla by to pecka.
Dominik Hokpřed 348 dny
Zdravím, Pavle. To já děkuju za osvětu. Popravdě tuto platformu nevyužívám, a tak to pro mě byl přínos. Co se týče webového rozhrání Polar Flow a importu GPX, posléze jsme na to přišli, ale ještě jsem si nenašel čas článek aktualizovat. Teď jsem tak učinil a dovolil jsem si využít váš komentář přímo v článku. Je to v pořádku? :)
Martypřed 348 dny, reagovat
Ahoj, jsem fanoušek polaru - jeho přehledná prezentace výsledků/regenerace mi byla vždy sympatická, ale z recenzí na V3 jsem poněkud rozpačitý. Nakonec mi vychází jako nejrozumější fr956 (výhoda snadná cesta propojění s mysasy) Chtěl bych se vás zeptat jak je to u polaru V3 s SpO2 - měří jen manuálně nebo i průběžně během spánku jako ostatní - nikde jsem nedohledal. A jestli máte někdo zkušenosti s polarem (ortostatický test) vs mysasy rád si přečtu vaše zkušenosti. Dík
Dominik Hokpřed 347 dny
Zdravím, Marty. Jestli se nepletu, Vantage V3 měří pouze manuálně a dává mi to smysl, protože při kontinuálním měření by hodinky moc dlouho nevydržely. Co se týče ortostatického testu oproti MySasy, nemám upřímně zkušenost.
JirikHpřed 347 dny
SpO2 zatím měří jen manuálně (ale může se změnit update). S tím, že zaznamená i výšku - viz manuál na netu. Osobně si myslím, že SpO2 není nutné měřit v noci během spánku. Vlastně tato hodnota skoro nic nevypovídá, pokud nejste těžký astmatik nebo nehoníte výšky nad 4000 m. Podstatné není okysličení krve, ale kyslík ve svalech. A ten kupodivu klesá, pokud se předýcháváte, tj. oxymetrie je 100 %. Pak jsou svaly při pohybu bez kyslíku. Jde o zákonitost transportu O2 krví do svalů, viz příslušný graf. Více v knize OXYGENE ADVANTAGE. Vůbec nucení Garminem do vysokých zátěží bez dobrého dechového vzorce dlouhodobě vede k poškození. To Polar aspoň měří podíl tuků, bílkovin a cukrů na výdeji energie a tím pádem vede člověka k rozvoji tukového metabolismu jako vůbec základu k tréningu. Ad ortostatický test a mySASY. Garmin to vůbec nemá. Ortostatický test dělám, protože velmi dobře vidím, zdali tělo se s něčím nevyrovnává. mySASY také dělám, protože to navzdory informacím z ortostatického testu ukáže, zda mám dostatečnou adaptační kapacitu. mySASY využívá spektrální analýzy HRV, Polar asi statistické, obojí v reakci na posturální změny. Garmin jen měří HRV, ale nikoliv hrudním pásem a jeho optika nemá přesnost ms, snad jen v klidu. Takže hrudní pásy u Polaru (stejně EKG) a mySASY jsou opravdu přesné, Garmin má odhady. A ještě bez vyhodnocení změn v návaznosti na posturální změny.
Martypřed 347 dny, reagovat
Díky za skvělou odpověd. Nejsem sice ani zdaleka profesionální sportovec, ale právě proto považuji za důležité pokud tě sporttester srozumitelně naučí vést smysluplný a zdravotně prospěšný trénink - oproti hnaní se za výkonem nebo sbírání odznáčků (nadruhou stranu pro někoho je důležitější motivace, tak proč ne) Moje osobní zkušenost, že nositelná elektronika může být nápomocná: měl jsem za sebou období krátkého střídání super kondice (až pocit nesmrtelnosti:-D) a totální únavy i přes dostatek spánku - a běž k doktorovy, že jsi moc unavený - to jsem bral jako výsměch. Zkrátka jsem si vsugeroval, že únava se mi jen zdá a snažil se ji něak přežít...po té co jsem náhodou vyzkoušel mysasy(asi by se projevilo i jinde na VST) a uviděl opravdu extrémní propad výsledků bez zjevných příčin jako těžší trénink a pod.. uvedomil jsem si že únava není smyšlená, ale něco je v nepořadku.. příčínou byl opakující se zdánlivě nesouvisející skoro nebolestivý zhánět dutin.. Zpět k hodinkám..chtěl bych mimo jiné poděkovat oběma klukům za skvělý YT pořad. Je to super relax si občas poslechnout Vaše eposy o hodinkách :-)
Michalpřed 342 dny, reagovat
Tak ako som 3 týždne dozadu písal že som v3 kúpil žene tak musím povedať že už sú naspäť poslane , nezvládla prechod z garmin do polaru Appka jej absolútne nevedela s dokonca bola prekvapená ze pri silovom tréningu jej polar ukazoval fakt zvláštne hodnoty tepov pri behu to bolo ok ale silový tréning to lietalo( pracuje ako osobná trénerka už vyše 10 rokov takže verím jej pocitu že tie tepy fakt neboli reálne ) a tak už ma nové epix pro 42 mm
Pavelpřed 341 dny
Silový trénink? Jedině s EKG hrudním pásem. Optika na tato cvičení není vůbec spolehlivá a už vůbec ne na zápěstí. Jaké hodnoty TF má Vaše žena s hrudním pásem? Děkuji za odpověď!
JirikHpřed 341 dny
Téměř z principu nemůže optika na zápěstí tady fungovat dobře. Protože šlachy atd. při tréninku velmi ovlivňují cévy v zápěstí, což jako trenérka mohla vědět. Pokud optika, tak Polar má myslím OH1 senzor, který se umísťuje nikoliv na zápěstí. Podobně optika WHOOP, který se dokonce na silové tréninky specializuje na rozdíl od Garmin a Polar. Tohle můžete manželce vyřídit :-)
Roman RVS.před 312 dny, reagovat
Trochu naivní dotaz - když ho budu mít na řídítkách - lze ho spárovat s telefonem a vidět SMS, nebo kdoi volá a obsluhovat hudbu do sluchátek? Díky!
Matěj Urbaczkapřed 311 dny
Zdravím, Romane, ano, funguje to.:-))
Roman RVS.před 311 dny, reagovat
Skvělé, s funkcemi pro cyklistiku nejspíš nebude problém....takže já mám asi vybráno!????
Ondřejpřed 272 dny, reagovat
Zdravím, uvažuji o nových hodinkách a trochu mě děsí recenze z internetu. Momentálně používám Polar m430, které už jsou prostě zastaralé. Uvažuji tedy o V3 a nebo počkat jestli náhodou nevyjde i něco nového z rodiny GritX. Mám od polaru i cyclocomputer V650 (už se nevyrábí) a celkově mám rád polar flow, proto bych taky rád zůstal u polaru. Co se týče toho strachu tak podle recenzí V3 se náhodně restartují během aktivit a metriky nejsou tak přesné jak bývá u polaru zvykem. Setkali jste se z těmito problémy nebo vše je OK na není čeho se bát?
Matěj Urbaczkapřed 271 dny
Zdravím, Ondřeji. S těmito problémy jsme se sice setkali ale byli jsme ujištěni, že šlo pouze o nějakého šotka a hodinky teď již fungují na 100 % správně, a tak není co řešit.:-) Nám se hodinky při testování nerestartovaly a hodnoty ukazovaly správně.:-)
Honzapřed 265 dny
03.03.2024 Vantage V3 po cca 55km jízdy reset a samozřejmě bez uložení dat. Děje se to dál, nic s tím nedělají.
Matěj Urbaczkapřed 264 dny
Zdravím, Honzo, bohužel bych zkusil znova reklamovat.:-(
Honzapřed 264 dny
Reklamace O.K. ale ztracená data již neobnovím. Spíš mě mrzí, že to nikoho v Polaru nezajímá. Tenhle problém mají léta, například u Vantage V2.
JirikHpřed 271 dny, reagovat
Mám řadu Polarů včetně V800 a Vantage V. Zkusil jsem Garmin FR965 a čím dál tím méně jsem spokojen. Garmin Pay je super, mapy - nakonec je moc nepoužívám, spíše v mobilu. Ale to podstatné - spánek měření na ..., regenerace - jsou jen odhady, ubohé HRV není nic jiného než průměry oproti Polarům s ortostatickým testem, skutečný stav ANS prakticky Garmin v porovnání s Polarem neumí zjistit. Frekvence dechu u Garminu je nevím co jen ne přesné měření, pokud je vůbec měření. Polary jsou takové spartánštější, ale serióznější, podstata je lepší. Garmin milión blbostí, ale ke sportu k růstu toho moc nemají. Garmin Body battery, to je dobré, ale pro sport takové samotné prakticky nepoužitelné. Takže jako kvalitní sporttestery bych znovu bral Polary. Asi budou potřebovat ještě pár update, to je prostě u nových modelů skoro normální. Na měření regenerace Polar ortostatický test a pokud chci opravdu kvalitní měření, tak mySASY. Ale Garmin jen pro orientaci, nic víc.
Honzapřed 265 dny
Polar používám od roku 2001 a nechce se mi měnit. Momentálně mám Vantage V3 a bohužel už druhé hodinky.. Co mě tedy skutečně mrzí jsou náhodné restarty během měření. První hodinky nešly ani spustit do fáze měření. Druhé se opět resetují během měření a samozřejmě bez uložení tréninku.
JirikHpřed 263 dny
Vzhledem k dimenzovanému hw půjde o spíše sw problém. Nebo prostě reklamovat. Je pravdou, že tohle by mě také štvalo.
Michaelpřed 185 dny, reagovat
Můžu s jistotou říct, že model Polar Vantage V3 ODEBÍRÁ tuto finskou značku ze hry. Nechápu, kde se na tyto hodinky berou dobré (nebo průměrné) recenze. Snad nic nefunguje spolehlivě. Samozřejmě, je zde šance, že mám vadný kus. Hodinky jsem si koupil na základě referencí kamaráda, který vlastní starý model hodinek spoustu let. Pokud jste sportovec, nepoužijete hodinky ve velkém chladu (ani s hrudním pásem). Dále pak ve vodě, při větších otřesech na kole. Bez hrudního pásu (někdy i s) si nejste schopni spolehlivě změřit tepy, je jedno jak si hodinky kolem ruky utáhnete, měření je naprosto zavádějící. Aplikace snad jedna velká hrůza, smazaly se mi všechny tréninky od určitého data. Problém s párováním hodinek a aplikací, které trvá nekonečně dlouho a někdy selže, takže se proces musí několikrát opakovat. Z toho plyne jedna "kladná" informace, a to, že nekvalitní a nespolehlivé provedení je v rámci značky zřejmě konzistentní. Víte, co očekávat... Vzhledem k tomu, že jsem člověk, který chce funkční produkt a nemá čas na řešení následných nedostatků formou obhajování reklamací a vysvětlování, proč produkt neplní ani základní funkce, které od produktu čekáte, tak vřele Polar Vantage V3 NEDOPORUČUJI.
Honzapřed 185 dny
Měl jsem 3x Vantage V3 a všechny tři kusy s různou šarží nevydrželi ani 2 měsíce. Smazání tréninků restartem po dokončení měření, nefunkční display hned po ránu po spaní, netěsnost ve vodě v místě kolem měřících diod atd. Polar flow funguje skvěle ale to dělá evidentně jiný team lidí. Co vím, tak Grit X2 Pro je to samé, jen přidali líbivou lunetu ale spolehlivost hardwaru nula. Vnitřek je totožný s Vantage V3. Jediná cesta u Polaru je Pacer Pro, ano je to staré, malé ale bez reklamací funkční produkt. Vantage V3 bohužel jede na stejné vlně jako starší V2.
JJSpřed 185 dny
Díky za důležité informace!
Milanpřed 11 dny, reagovat
Uvažuji o koupi hodinek Polar V3, Ty recenze ohledně restartů a párování mě děsí, může mi nějaký uživatel nebo tester potvrdit, že už to polar vyřešil ? Nebo mám tyhle hodinky rovnou škrtnout? Díky
Matěj Urbaczkapřed 10 dny
Milane, nějakou dobu jsem teď používal Grit X2 PRO se stejným systém jako Vantage V3 a žádné restarty a odpojování se neděly.

Hodinky zmíněné v článku

Sleva 20% do 2.12.
11 992 Kč skladem
Sleva 20% do 2.12.
11 992 Kč skladem
Sleva 20% do 2.12.
11 992 Kč (doručíme do 5.12.)
Rozbalené, sleva 3%
11 632 Kč skladem