» Blog » Garmin

Garmin Fenix 6 vs. Forerunner 945 – Souboj titánů

Tagy: Souboj | Garmin | Chytré

Dominik Hok | 4.11.2020 | 8 MIN | 35x komentář

Garmin Forerunner 945 a Garmin Fenix 6. Dva modely od Garminu u kterých je pomyslná miska vah téměř bez pohybu v rovnovážné poloze. Na otázku, který z těchto sporttesterů je lepší, neexistuje jednoznačná odpověď. U těchto dvou modelů je to více než o nich o vás. Funkčně jsou na tom téměř stejně, ale je pár rozdílů, které určují, pro koho je každý z modelů spíše vhodný.

Důležité je začít tím, proč jsou tyto dva modely špičkou. Nabízejí obrovské množství funkcí, velký displej, hudební přehrávač, bezkontakní placení a veškeré senzory, jako je optický snímač tepové frekvence, pulzní oxymetr, barometr, integrovaný GPS přijímač a mnoho jiných. Tyto hodinky vám řeknou vše o hodnotě VO2Max, spánku a stresu. Co je však odlišuje od ostatních, jsou topografické mapy přímo v hodinkách a působivá výdrž baterie.

Garmin Forerunner 945 (FR 945) obohatil svět chytrých zařízení v dubnu roku 2019. Garmin Fenix 6 v srpnu téhož roku. Dovolil bych si říct, že od té doby z královského trůnu shlíží na ostatní sporttestery, které se je snaží svrhnout. Avšak marně. Ale na trůnu je místo pouze pro jednoho. Kdo z těch dvou padne?

SOUBOJ: Garmin Tactix Delta vs. Garmin Fenix 6X
9.12.2021 - Dominik Hok
SOUBOJ: Garmin Tactix Delta vs. Garmin Fenix 6X

Plast či kov, to je oč tu běží

Začněme starším kouskem. FR 945 se díky pouzdru z tvrzeného plastu dostal na váhu 50 gramů. A upřímně, tolik funkcí vtěsnaných do pěti deka, to je více než působivé.

Garmin Fenix 6 díky ocelové lunetě váží 83 gramů. Verze s lehčí titanovou lunetou váží 72 gramů.

Lehčí titanová verze se nabízí v extravagantnější barevné kombinaci.

Největší Fenix 6X váží 93 gramů (verze Solar má titanovou lunetu a váží 82 gramů). Nejmenší verze 6S se díky malým rozměrům pohybuje na příjemnějších 61 gramech.

Nejmenší verze Fenix 6S je o něco lehčí a designově přizpůsobená spíše na dámské zápěstí.

Nejmenší verze Fenix 6S je o něco lehčí a designově přizpůsobená spíše na dámské zápěstí.

Gramáž je důležitá kvůli pohodlnosti. Samozřejmě, že lehčí hodinky při celodenním nošení i ve spánku mohou být o něco příjemnější. Zní to jako pár gramů, ale na ruce to skutečně poznáte. Já osobně jsem testoval Garmin Fenix 6X a večer jsem byl rád, že jsem těch skoro 100 gramů z ruky sundal.

Lehčí hodinky se na ruce méně hýbou, a proto máte jistotu přesnějšího měření

Lehčí hodinky mají výhodu například při běhání, kdy na ruce pevně drží a nijak vás neobtěžují. Pokud tedy běháte týdně desítky kilometrů, pravděpodobně na ruce oceníte lehčí hodinky. Jednou z dalších výhod je přesnější měření. Jak funguje gravitace samozřejmě všichni víme. Těžší těleso je k zemi přitahováno o něco více. Proto se těžší Fenix například při trailovém seběhu může dost hýbat a nemusíte mít úplně přesné měření. Sám jsem to zažil při testování Fenixů.

Celá řada Forerunner sází na lehkost a proto preferuje plast.

Ocel je jistější při nárazech

Je však potřeba ukázat i druhou stranu mince. Plast je sice lehčí, ale při nárazu do skály ho zrovna nedoceníte. Tam přichází na řadu pořádný kus kovu, který jen tak ledajaká skála nezaskočí. To potvrzuje také vojenský standard odolnosti, který Fenix splňuje. Navíc, co si budeme povídat. Spousta lidí si Fenixy koupí už jen kvůli té kovové lunetě. A proč? Nejen kvůli odolnosti, ale také eleganci. Při denním nošení jednoduše vypadají lépe než kus plastu, jako je Forerunner 945.

Je libo safír, nebo minerál?

Tato otázka vytváří jeden z největších rozdílů. Položit ji totiž může pouze jeden z modelů, a to Garmin Fenix 6. Ten totiž nabízí levnější variantu s minerálním sklem s úpravou Corning Gorilla Glass a dražší se safírovým sklem. FR 945 se vyrábí pouze s Gorilla Glass sklíčkem.

Na otázku, jestli je lepší safír nebo Gorilla, neexistuje jednoznačná odpověď. Vše má své pro a proti. Rozhodujícím faktorem je však často cena. Model v safírovém obleku je v průměru vždy o dva tisíce a více dražší než ten v "obyčejnějším" minerálním.

Jaké sklíčko je pro hodinky nejlepší?
2.12.2018 - Martin Koňařík
Jaké sklíčko je pro hodinky nejlepší?

Safírové sklo je sice téměř nepoškrábatelné, ale dá se snáz rozbít

A proč je o tolik dražší? Je to hlavně kvůli jeho tvrdosti. Na Mohsově stupnici tvrdosti je hned za diamantem, a tak je safírové sklo téměř nemožné poškrábat. Leda by vám žena (nebo vy sama, pokud jste žena) přejela diamantovým prstýnkem po hodinkách. Ať už neúmyslně, v případě blízkého rozvodu určitě úmyslně.

Pokud by však došlo k nárazu, jasným favoritem je Gorilla Glass. Safír je sice tvrdý, ale křehký. Hřebíkem ho nepoškrábete, ale kladivem pravděpodobně rozbijete. Gorilla by si naopak poradila o něco lépe právě s tím kladivem. Proti hřebíku by potřebovala vcelku cenově dostupnou pomocnou ruku – nalepovací ochranné sklo.

Pro někoho se zhoršeným zrakem bude vhodnější Gorilla

Na safírovém skle se obecně vytváří více odlesků a pro někoho se zhoršeným zrakem to na přímém světle může být velkým problémem. Gorilla Glass sklíčko s tímto problémy nemá, a tak bych jej s ohledem na horší zrak doporučil spíše než model se safírovým sklem...

Fenix 6 se safírovým sklem (vlevo) a Forerunner 945 s Gorilla Glass sklem (vpravo). Gorilla Glass pod přímým světlem má o něco méně odlesků.

Fenix 6 se safírovým sklem (vlevo) a Forerunner 945 s Gorilla Glass sklem (vpravo). Gorilla Glass pod přímým světlem má o něco méně odlesků.

Fenix 6 – stejný průměr, ale větší displej

Pokud srovnáme rozměrově stejné modely – Fenix 6 a Forerunner 945, oba mají průměr 47 milimetrů. U Fenixu však displej zabírá o dost větší část přední strany. Má totiž displej o velikosti 1,3 palce, zatímco FR 945 má displej o velikosti 1,2 palce. Největší z Fenixů má dokonce displej o velikosti 1,4 palce.

Prostřední velikost Fenix 6 a Forerunner 945 mají sice stejně velké pouzdro, ale Fenix má znatelně větší displej.

Prostřední velikost Fenix 6 a Forerunner 945 mají sice stejně velké pouzdro, ale Fenix má znatelně větší displej.

Výdrž baterie – kdo z koho?

Pokud bychom srovnávali FR 945 se střední velikostí šesté generace Fenixů, je to víceméně remíza. Oba mají dvoutýdenní výdrž baterie v režimu chytrých hodinek a každou vteřinu dokážou přijímat polohová data GPS po dobu 36 hodin. Mírné rozdíly se vytváří v tzv. UltraTrac módu, kdy se frekvence snímání GPS sníží na 1 minutu. Při této frekvenci snímání dokáže FR 945 pracovat 60 hodin, prostřední Fenix 6 po dobu 72 hodin.

Jasným lvem salónu je Fenix 6X, který v režimu chytrých hodinek dokáže fungovat po dobu tří týdnů. A jak dlouho dokáže přijimát signál GPS každou vteřinu? Neuveřitelných 60 hodin. Při snímání každou minutu se dostane na dvojnásobek – 120 hodin.

Všechny modely Fenixu se nabízí také se solárním akumulátorem, který u každého modelu navýší výdrž baterie o 10 procent.

Takže, kdo je vítěz? Rovnocennými soupeři jsou Fenix 6 a FR 945. Slovy moravského klasika: "Je to plichta." Pokud však Fenix 6 obohatíte o solární akumulátor, nebo pokud se FR 945 utká s větším Fenixem 6X, je vítězem řada Fenix.

Garmin jede na SOLAR: nově u Instinctů i Fenixů všech velikostí
10.7.2020 - Agáta Vřeská
Garmin jede na SOLAR: nově u Instinctů i Fenixů všech velikostí

Do Fenixů se vleze dvakrát více hudby

Nejvyšší řada Forerunneru má oproti Fenixu 6 (32 GB) poloviční úložiště. Proto do Fenixu můžete nahrát 2000 skladeb, zatímco do FR 945 "pouze" 1000 skladeb.

Ale upřímně si myslím, že málokdo poslouchá více než tisíc písniček. Nebo se pletu?

Fenixy můžete kombinovat se šnorchlem, Forerunner pouze s plaveckými brýlemi

Co tím myslím? Fenixy mají voděodolnost do 10 ATM, což jim umožňuje se také lehce potápět. Fenixy a šnorchl je tedy možná kombinace. Oproti tomu Forerunner 945 má voděodolnost jen 5 ATM, která ho předurčuje maximálně k plavání.

Stovka na dýnku mluví jasně.

Stovka na dýnku šesté generace Fenixů mluví jasně.

Forerunner 945 pravděpodobně nepotěší lyžaře

Jedním z největších lákadel od Garminu jsou topografické mapy, které mají oba modely. Golfisti v obou zařízeních rozhodně ocení více než 40 tisíc map golfových hřišť. Co se ale týče map lyžařských středisek, ty nabízí pouze Fenix 6.

Garmin Fenix 6 recenze - jednička mezi outdoorovými hodinkami
25.9.2020 - Dominik Hok
Garmin Fenix 6 recenze - jednička mezi outdoorovými hodinkami

EXO nebo interní anténa? Která je lepší?

EXO anténa je typická pro kovové hodinky, jelikož se skrývá pod jejich kovovou lunetou. Interní anténa je typická pro většinu ostatních chytrých hodinek a je zabudovaná uvnitř pouzdra hodinek. A která je tedy lepší?

Upřímně, opět na to neexistuje jednoznačná odpověď, takže bohužel musím nabídnout pouze vlastní zkušenost. Když jsem srovnával přesnost měření hodinek s EXO a interní anténou, ty s interní byly vždy o něco lepší. Plasťáky jednoduše válí. Dle mého skromného názoru Forerunner 945 (interní anténa) měří trasu o něco lépe než Fenix 6 (EXO).

Část pro fajnšmejkry – jaké jsou další rozdíly?

Veškeré vyjmenované rozdíly byly zatím takové "povrchovky". Někteří z vás jste třeba tyto rozdíly už znali. Pokud však půjdeme hlouběji, najdeme ještě nějaké rozdíly? Jistě, že ano, ale normální smrtelník pravděpodobně tyto rozdíly vůbec nebude brát za podstatné. Vždy napíšu název funkce a v závorce bude zařízení, které ji oproti druhému má.

Virtual Pacer (Forerunner 945) – Tato běžecká funkce funguje jako váš osobní motivační nástroj. Před zahájením běhu nastavíte tempo, kterým chcete běžet. Hodinky vás budou průběžně upozorňovat, jestli běžíte rychleji nebo pomaleji než nastavené tempo.

PlaysLike Distance (Fenix 6) – Funkce přepočítavající skutečnou vzdálenost jamky s ohledem na tvar terénu. Pokud je tedy vzdálenost mezi odpalištěm a jamkou z kopce nebo do kopce, tato funkce vzdálenost zkrátí nebo prodlouží.

Propojení s Varia Vision (Forerunner 945) – Varia Vision je přídavné zařízení, které si můžete nasadit na sluneční nebo dioptrické brýle. Na mini-displeji se poté ukazují data z hodinek. Je to bezpečnější, jelikož se nemusíte dívat na hodinky a data máte neustále před očima (okem).

Výpočet plochy (Fenix 6) – Pokud spustíte tuto funkci a projdete se po obvodu nějakého místa, zařízení vypočte plochu.

GPS expediční režim (Fenix 6) – Možnost nastavení frekvence příjmu signálu GPS na 15–90 minut. V tomto módu dokážou hodinky zaznamenávat trasu i přes měsíc.

Garmin Forerunner 945 recenze
27.6.2019 - Radek Vyhlídal
Garmin Forerunner 945 recenze

Kdo tedy z těch dvou padne?

Otázka, jež zazněla na začátku a musím vás zklamat, stále nemám odpověď. Dalším velkým a posledním parametrem je cena. Pokud srovnám Forerunner 945 s prostřední velikostí Fenixu 6, nabízejí téměř stejnou výbavu, až na to, že jeden je v plastu a druhý v kovu. Fenix má navíc mapy lyžařských středisek, lepší voděodolnost, větší úložiště a displej. Ale momentálně je o patnáct stovek dražší než Forerunner 945. Pokud byste chtěli Fenixy se safírovým sklíčkem, tak tato verze je dokonce dražší o více než 3 500 Kč.

Co se týče celkově parametrů, je upřímně jasným vítězem Fenix 6. Navíc se nabízí ve větší verzi 6X, která je ještě "nabušenější". Na papíře nemají devět-čtyři-pětky šanci. Rozhodnutí se ale často neskrývá na papíře, nýbrž na zápěstí. Forerunnery jsou lehké, "nabušené" a za velice příznivou cenu. Fenixy jsou těžší, odolnější, trochu "nabušenější", ale o něco (či snad dost?) dražší. Běžec pravděpodobně docení Forerunnery, horolezec zase Fenixy. Někdo upřednostní váhu, někdo zase těžší, ale elegantní hodinky.

Já jsem nabídl rozdíly, na vás je rozhodnutí. Tak, kdo ve vašich očích padl?

Líbil se vám článek?

Každou středu vám e-mailem zasíláme přehled nových článků a soutěží.

Komentáře

Martinpřed 1471 dny, reagovat
50 gramů podle mě není půl deka
Dominik Hokpřed 1470 dny
Zdravím, mockrát děkuji, opravil jsem. Nějak jsem se upsal (nebo přepočítal?).
Atreuspřed 1275 dny
Deko je 100g, takže to je půl deka ????
Dominik Hokpřed 1275 dny
Zdravím, v článku jsem už to dávno opravil. Jedno deka je 10 gramů, takže 5 deka. :)
Martin 2před 1452 dny, reagovat
Ahoj. Osobně mám FR945 a jsem rád. Cena tu nehrála roli. Chtěl jsem jít do FE6 prostředních. Když jsem si je ale vyzkoušel na ruce, bylo rozhodnuto. Prostě FE jsou těžké. Jasně člověk by si zvykl. Osobně zatím za rok a fous co je nosím dvě věci mne mrzí. První hned po vybalení tlustý černý rámeček kolem displaye. Druhý nižší odolnost plastového těla proti poškrábání. Ocelový roxor mi přejel přes sklíčko a skončil na okraji. Na okraji lehký vryp, sklíčko bez kazu. Teď co čtu mne ještě trochu zamrzí že se v lyžařských střediscích budu muset řídit podle jejich map. Výdrž hodinek je úžasná až je to někdy na škodu, protože prostě neřešíte nabíjení až.. třeba včera jsem dělal výzvu až mi hodinky začaly nadávat že jsou na 5% to nastve. Ale i tady si pomůžete, povypínat BT a všechny zbytečnosti a pořád ještě hodinu dvě dají. Za mě tedy FR 945 i když chápu výhody FE 6
Tomášpřed 1431 dny
Jak presne je prosim tempo z GPS pri behu? Nyni mam Polar Vantage a tempo skace o plus minus 1min./km, takze nepouzitelne...
Dominik Hokpřed 1430 dny
Zdravím, určitě to nebude plus mínus 1 min/km. :) Řekl bych, že je to v řádu vteřin. Tipl bych osobně odchylku +- 10s. Úplně nejpřesnější reakci na tempo má nový model FR 745.
Martinpřed 1452 dny, reagovat
JInak ještě autorovi. Naprosto nejlepší a férové srovnání co jsem četl všetně cizojazyčných serverů.
Dominik Hokpřed 1451 dny
Zdravím, mockrát děkuji, udělalo mi to radost. :)
Ladapřed 1442 dny, reagovat
Pěkné porovnání. Sice přišlo o rok později. Autor zjevně žije v jiném vesmíru, když popisuje jak mu tam funguje gravitace :-)
Dominik Hokpřed 1438 dny
Dobrý den, děkuji. A kde přesně je chyba? Řídil jsem se podle Fg = m . g. :)
Petrpřed 1415 dny, reagovat
Díky za porovnání, rozhoduju se mezi FR945 a FE6 a vaše recenze mi hodně pomohla = vezmu FR945, hlavně kvůli váze, větší display oželím.
Dominik Hokpřed 1414 dny
To jsem rád, že jsem pomohl. :)
Thom@spřed 1414 dny, reagovat
Měl jsem na ruce jak Fe6 tak 945 a vaha Fe6 je dle mého názoru, máte-li ho v úmyslu pouzivat jako sport tester, už příliš vysoká. V porovnání snimi byly 945 pírko.
Lenkapřed 1413 dny, reagovat
Já jsem byla rozhodnuta, že chci FE6S (kvůli dámskému vzhledu). Po přečtení všech možných recenzí jsem šla do FR945. Je to už téměř rok a nelituji. Dámský bílý vzhled jsem vyřešila barevnými řemínky. Váha FR945 je lepší a hlavně baterka proti F6S je také lepší. Je pravda, že po zapnutí bylo překvapení v podobě černého okraje uvnitř hodinek, které značně zmenšují displej. Přesto jsou všechny parametry skvěle čitelné i při 6 datových polích při běhu. Rozhodujícím faktorem byla také cena. Na jaře 2020 byl rozdil mezi FR945 a F6S téměř 5 tis.......Vzhledem k občasným aktivitám typu závod OCR představa, že 20 tisíc někde bouchne o kamínek a praskne není pro mě zanedbatelná. Takže rozum a praktičnost vybrala FR945. Ale přiznám se, že občas ženské oko přece jen padne na líbívější F6S :-)
Jitkapřed 1398 dny, reagovat
Dobrý den, mám rok FR 945, naprostá spokojenost, jen poslední měsíc mi přijde malá výdrž baterie, při stejném nastavení i aktivitách jako na začátku - 20 min jóga, 2h chůze s GPS, 30 min běh ( v zimně na pásu), jinak venku, monitoring spánku. Nabíjím každý 2-3 den. Je to standartní po roce užívání? Děkuji
Dominik Hokpřed 1396 dny
Zdravím, Jitko. Po roce by určitě výdrž baterie takto klesnout neměla. Samozřejmě, že baterie stárne, ale z dvoutýdenní výdrže klesnout na 2-3 dny je opravdu moc. Často ovlivňuje výdrž baterie např. frekvence snímání pulzním oxymetrem, ale ne takto rapidně. Doporučuji navštívit servis nebo reklamaci hodinek.
Martinpřed 1340 dny
Souhlasím. Projděte co máte spuštěné. Kvůli covid jsem měl zapnutý celodenní monitoring kyslíku a žralo to. A pokud do té funkce nevlezete a neověříte, že je skutečně vypnutá, nikde vás neupozorní že běží na pozadí
Jířapřed 1390 dny, reagovat
Pěkná recenze, dvou modelů o kterých jsem přemýšlel . FR 945 je na tom za mě líp . Jen jsem nikde nenašel jak nastavit cíl kam navigovat pomocí mapy .
Dominik Hokpřed 1389 dny
Zdravím, Jířo. Ve výběru sportovních aktivit najděte "Navigovat" a tam máte na výběr z několika variant – navigovat se po vámi předvolené trase, zadat souřadnice, vybrat bod z mapy a jiné. :) Přeposílám návod, jak nahrát trasy do hodinek.
Martinpřed 1389 dny
Dále potom můžeš v jakékoliv aktivitě otevřít delším podržením levého prostředního tlačítka další menu a bez nutnosti zastavovat aktivitu zde nalezneš i volby NAVIGOVAT... dále již platí co bylo zde napsáno, jenom v tomto případě není nutné přerušovat rozjetou aktivitu
Jířapřed 1389 dny, reagovat
Díky za odpověď :)
Davidpřed 1348 dny, reagovat
Zdravím, dají se u těchto modelů kombinovat různé sporty do jedné aktivity? Např. Běh-Plavání (rybník)-Běh? Děkuji
Dominik Hokpřed 1347 dny
Zdravím, Davide. Ano, jde. :) Plavání-běh už tam je jako Swimrun a můžete si nakonfigurovat jakýkoliv vlastní multisport monitoring.
Martinpřed 1343 dny, reagovat
Dobrý den, zajímavé porovnání, jen bych se chtel zeptat jaky je rozdíl mezi barevný, transflektivní, MIP (Memory-In-Pixel) vs barevný chroma TFT, transflektivní, MIP (Memory-In-Pixel) ? děkuji
Dominik Hokpřed 1340 dny
Zdravím vás Martine, TFT je způsob vykreslení LCD. Rozdíl mezi prvním a druhým je jen to, že druhé máte trochu podrobněji popsané a specifikované TFT. První bude mít také chroma TFT.
Martinpřed 1340 dny, reagovat
Ještě k té kombinaci aktivit. Upozorňuji že nejsem triatlet nebo tak něco. Ale pokud běžím, běžím tzv indiánský běh. Doufal jsem že tak parádní hodinky by mohly automaticky rozeznat běh a chůzi a zohlednit to v záznamu aktivity. Ale nějak se mi to nepodařilo. Dokonce jsem byl ochoten to přepínat ručně. Ale podařilo se mi nastavit aktivitu běh/chůze kde po přepnutí z běhu do chůze již nešlo znovu přepnout na běh.. Nějaké zkušenosti?
Dominik Hokpřed 1339 dny
Zdravím, Martine. Spíše mi přijde úplně nejlepší řešení prostě monitorovat Běh a budete mít prostě pomalejší tempo, protože budete střídat běh a chůzi. A cílem by mělo být dopracovat se k tomu, abyste jen běžel. :) Nicméně, v Connect IQ je aplikace Run-Walk, která dokáže rozpoznat a monitorovat chůzi a běh.
Martinpřed 1338 dny
Ahoj. Normálně - pokud začínám během, pustím běh a potom vždy dlouze levým prostředním (bez pauzování) - změnit sport - vybrat chůze potom to stejné, změním na běh ...a tak stále dokola, jde to donekonečna;)
Lukaspřed 1334 dny, reagovat
Dobry den, na zaklade pekne recenze co zde mate jsem si poridil FR945. A mel bych dotaz na vydrz baterie. Chapu, ze to je ciste individualni podle toho jake funkce mate zapnute ale co jsem ted pozoroval (2 dny) tak vydrz byla cca 1a 3/4 dne pri zapnuti HR a notifikaci z mobilu (wifi vypnuta,spotify take, jas na 10% nebyla ani zapnuta zadna aktivita). Nekde jsem celt, ze FR945 potrebuji cca 5 nabijecich cyklu nez se baterka srovna. Mohu Vas na zaklade zkusenosti s FR945 poprosit zda toto chovani je "normalni" a mam pockat cca 5 cyklu nebo mam hodinky vratit a zkusit jine ? Vychazel jsem z tabulky: https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/forerunner945/CS-CZ/GUID-77D2A1BE-23F2-4363-B090-D1166B5F047C.html Diky
Dominik Hokpřed 1333 dny
Zdravím Lukáši. Zkontrolujte,jestli jste neměl třeba omylem dlouho zapnutou sportovní aktivitu, popřípadě, jestli nemáte nastavené celodenní měření pulzním oxymetrem. A co se týče "kalibrace" baterky, je to pravda. Počkejte pár nabíjecích cyklů a pak by se to mělo srovnat. :)
Martinpřed 1321 dny, reagovat
TAK JE CHVÁLÍM, UŽ MUSÍM ZAČÍT NADÁVAT Hodinky jsou pořád tím asi nej co Garmin v téhle cenové kategorii má. ALE TEN PLAST!!! Opět jsem včera s rozmachem přejel hodinkami po zdi. Na sklíčku nic, na lunetě další odřeniny. TOHLE JE PROSTĚ TRAPNÉ. Předtím jsem měl FR 35 asi nikdo ani neví, obdélníkové, absolutně bez jakéhokoliv lepšího materiálu vysloveně lowend. Za 4 roky bych je prodal jako nové, prostě byste to po vyčistění řemínku nezaznamenali. A tady? Hodinky za 14tis??????? A takovej shit materiál! Ještěžě gorilla odvádí svoji práci a i ten plast lunety má jaksi "zalévací" tendenci takže škrábance po čase nejsou tak viditelné. ALE JE TO TAK TRAPNÉ!!! Pozn k obrázku, mobil mám na práci,ne na focení, takže ve skutečnosti to vypadá trochu lépe. Tedy méně poškrábané a časem se to ještě jaksi "zalije"
Matěj Urbaczkapřed 1319 dny
Zdravím Martine, také používám Forerunnery 945 a máte pravdu, že bohužel plast vydrží o něco méně. Hodinky jsou z tvrzeného plastu aby Garmin dosáhl nízké hmotnosti oproti Fenixu. Takže je to něco za něco.:-) Co se týče oděrek, tak to můžete vyřešit silikonovým obalem na hodinky (v podstatě podobný jako na mobil) a poté se nemusíte bát o škrábance na pouzdře.:-)
Jířapřed 1313 dny, reagovat
Reakce na Vaší odpověď : ( Co se týče oděrek, tak to můžete vyřešit silikonovým obalem na hodinky (v podstatě podobný jako na mobil) a poté se nemusíte bát o škrábance na pouzdře.:-) ) Mohl bych se zeptat zda máte tento kryt v nabídce ?
Dominik Hokpřed 1312 dny
Zdravím Jířo. Bohužel nemáme. :/

Hodinky zmíněné v článku