» Blog » Garmin

Garmin Fenix 7 PRO recenze – Na nejlepší se zvyká nejsnáze

Tagy: Recenze | Garmin | Chytré

Matěj Urbaczka | 30.6.2023 | 11 MIN | 86x komentář

Garmin Fenix 7 PRO je ztělesněním toho nejlepšího, co v dnešní době může sportovec na své ruce mít. Na první pohled se ale až tak neliší od předchozí generace. Druhý pohled je už ale jiná písnička.

V představení těchto hodinek kolega hodně osciloval mezi nadšením a zklamáním. Pokud se totiž na novinku zběžně mrkneme, nic moc se tu nezměnilo. I já jsem nevěděl, co si o nových Garminech myslet. Po delší úvaze jsem ale usoudil, že o takzvaný "upgrade ze slušnosti" určitě nejde. Protože hodinky mají:

  • nový snímač tepové frekvence Elevate 5
  • prodlouženou výdrž baterie (ačkoliv se to nezdá)
  • novou technologii starého displeje
  • svítilnu ve všech třech velikostech
  • solar, Multi-GNSS a 32GB úložiště v každém modelu
  • 30 nových sportovních aktivit
  • widget Skóre do kopce a Skóre vytrvalosti
  • a různé další vychytávky

O tom všem a dalších super fíčurách se dozvíte níže. A že to stojí za to.

Garmin Fenix 8 recenze – Taťka je doma
27.8.2024 - Dominik Hok
Garmin Fenix 8 recenze – Taťka je doma

6 důvodů, proč si pořídit Garmin Fenix 7 PRO
30.6.2023 - Matěj Urbaczka
6 důvodů, proč si pořídit Garmin Fenix 7 PRO

Fresh barvy, kůže, titan

Hodinky (ve všech velikostech) vypadají úplně stejně jako základní model Garmin Fenix 7. A ano, zůstaly nám stejné tři velikosti – nejmenší S (42 mm), prostřední (47 mm) a největší X (51 mm).

Ještě než se vrhneme na změny, pojďme na rozdělení modelů. Tady je to totiž trošku složitější. Najdeme opět takové dva pomyslné modely – PRO Solar a PRO Sapphire Solar.

Garmin Fenix 7 recenze – Já jsem Fenix 7 a kdo je víc?
8.3.2022 - Dominik Hok
Garmin Fenix 7 recenze – Já jsem Fenix 7 a kdo je víc?

Základní edice je osazena minerálním sklem Power Glass a luneta i dýnko jsou z oceli. U safírové edice je sklíčko Power Sapphire a luneta s dýnkem jsou z titanu.

Barevné varianty není potřeba sáhodlouze popisovat, radši mrkněte na fotku níže.

[[M4237]]

Všechny barevné varianty nových modelů

Všechny barevné varianty nových modelů (bez premium modelů).

Zajímavá je bílá varianta, která však není bílá v pravém slova smyslu. Jedná se o zvláštní odstín šedé barvy, který Garmin vymyslel geniálně. Hodinky tolik "neřvou" a rozhodně se nebudou tak moc špinit. Tuhle šedou kombinaci doplnil stříbrnou lunetou a dvoubarevným, šedo-oranžovým řemínkem, a dorazil to oranžovým tlačítkem.

Z té barvy jsem byl na začátku rozpačitý, ale nakonec jsem rád, že jsem zvolil právě tuto šedou variantu. Se šedým UltraFitem vypadá úžasně. A když už jsme u řemínků, Garmin zvolil pro tento model řemínek s podélnými "vrypy". Krom designu ale zůstalo vše při starém, dobrém.

Garmin řadu Fenix vždy doplňuje o Premium modely s náhradními řemínky, které rozhodně nejsou k zahození! Nejmenší a prostřední varianta se dělá s náhradním koženým řemínkem, na největší velikost je pak nasazený titanový kovotah.

 

Za mě je to skvělé řešení téměř pro všechny. Ve městě chceme mít na zápěstí hezké a dobře padnoucí hodinky s kůží nebo kovotahem, při sportovní aktivitě zase požadujeme outdoorový vzhled a silikon. Já sám kovotah od Garminu na městské a "slušné nošení" vlastním, a tak si myslím, že koupit si hodinky s oběma řemínky dohromady dává smysl.

Na kovotahu vypadají opravdu skvěle!

S titanovým náramkem vypadají opravdu skvěle.

Garmin Enduro 2 recenze – Tentokrát už s mapami a hudebním přehrávačem
9.8.2022 - Dominik Hok
Garmin Enduro 2 recenze – Tentokrát už s mapami a hudebním přehrávačem

Displej – Transflektivní šupa!

V dnešní době vám spousta lidí řekne, že by si transflektivní displej už nekoupila a že mu právě zvoní hrana. Garmin na situaci zareagoval a přinesl novu generaci transflektivního displeje, který opravdu prokouknul. V porovnání s předchozími generacemi je kontrast barev mnohem lepší, a to i v budově.

A co víc – kontrast se zlepšil, i když použijete podsvícení. Řekl bych, že podsvícení displeje je minimálně o 5 % lepší. To číslo jsem zmínil z důvodu možnosti nastavení podsvícení. Na starých Garminech jsem měl podsvícení na 10 % a teď mi stačí 5.

K podsvícení se váže nová funkce, kterou jsem jako jedinou musel vypnout – "auto backlight". Tato funkce by měla displej podsvěcovat jen v některých případech, ale neosvědčilo se mi to. Intenzita ani logika zatím není dotažená a za mě je to prozatím spíše jen žrout baterky než pomocník. Zajímavostí ale je, že Garmin k tomuto řízení světla nepoužívá snímač okolního světla jako všechny ostatní značky, ale přímo solární panýlek, dle kterého se automatické světlo řídí.

 

Jinak velikosti a rozlišení zůstaly u jednotlivých velikostí úplně stejné:

Garmin Fenix 7S PRO
Garmin Fenix 7 PRO
Garmin Fenix 7X PRO
Průměr pouzdra 42 mm 47 mm 51 mm
Výška pouzdra 14,1 mm 14,5 mm 14,9 mm
Šířka řemínku 20 mm 22 mm 26 mm
Velikost displeje 1,2" 1,3" 1,4"
Rozlišení displeje 240 x 240 px 260 x 260 px 280 x 280 px
Hmotnost bez řemínku (Ocel / Titan)
47 / 42 g 56 / 50 g 68 / 61 g

Senzorová výbava se rozrostla?

V základu se dá říct, že senzorová výbava zůstala stejná. Barometr, tepovka, gyroskop, akcelerometr, teploměr, kompas, pulzní oxymetr a Multi-GNSS. To je prostě ta klasika, která zdobí všechny prémiové modely. Chytré hlavy si ale všimnou, že na dýnku jsou okolo snímače takové ocelové destičky, které rozhodně naznačují přítomnost EKG. A jeden nejmenovaný zdroj uvedl, že mu oficiální Garmin napsal, že PROZATÍM tam EKG není. Takže se čeká jen na schválení?

Elevate 5 funguje opravdu skvěle

Elevate 5 funguje opravdu skvěle

Pojďme rozebrat snímač tepové frekvence, který mě hodně nadchl už na Garmin Epix 2 PRO 51 mm. Snímač Elevate 5 má šest diod, které zpřesňují výsledky při sportovních aktivitách. Při běžném monitoringu denních funkcí jedou dvě, jako jsme byli zvyklí u předešlé generace, a při sportu prostě plná polní. Intenzita světla se také mění díky potu, chlupům a dalšímu.

Tepová frekvence při tréninku v permanentním dešti

Tepová frekvence při tréninku v permanentním dešti

Na grafu tepovky vidíme dva propady a jeden "vztyčený ukazováček".

První propad byl, když jsem šel na záchod, druhý, když jsem stál na vrcholu Smrku (a ukazováček je jen zajímavost). Byl to celkem nenáročný seběh po asfaltu, při němž bych svou tepovku tipoval okolo 130. V mokru tepák zaznamenával vysoké tepovky a byl jsem celkem zklamaný, ale hned, když jsem vytáhl kameru, že tento jev natočím, šel tepák prudce dolů a srovnal se na reálné hodnoty.

Garmin Epix 2 PRO recenze – Nový tepák a svítilna ve všech velikostech
31.5.2023 - Matěj Urbaczka
Garmin Epix 2 PRO recenze – Nový tepák a svítilna ve všech velikostech

U Multi-GNSS, které snímá všechny satelitní systémy na dvou pásmech (L1/L5 a E1/E5), je přesnost prostě v pohodě. Dvě pásma nepoužívám a většinou mám zapnuté satelity na "Všechny systémy", což znamená, že zároveň jede GPS, GLONASS i Galileo.

Oproti značené cestě jsou v záznamu minimální rozdíly. Takže bacha, když si odskočíte "do smrčků", hodinky vám to zaznamenají úplně přesně.

Když ale ještě u GPS zůstanu, zaznamenal jsem velký rozdíl mezi vzdálenostmi, pokud máte nastavený SatIQ anebo právě všechny satelitní systémy. SatIQ mi byl schopen přidat na dvou kilometrech okolo 100 metrů.

Světlo tentokrát pro všechny velikosti

Ať už chcete mít tu nejmenší velikost anebo tu největší, svítit už můžete čímkoli. Všechny velikosti nově dostaly LED svítilnu na čelní stranu hodinek. Takže stačí dvojklik levého horního tlačítka a svítíte. Můžete si samozřejmě vybrat ze 4 druhů intenzity a také můžete přepnout na červené světlo.

Samozřejmostí jsou pak režimy blikání, kterých je tam opět více. Takže jestli chcete klasické blikání, stroboskop, maják anebo nějaké vlastní blikání, můžete. Sklo na svítilně je tentokrát čiré, a tak je silnější než na starší ne-PRO verzi Fenixu 7.

Baterie – Neviditelné, ale přesto zřetelné zlepšení

U výdrže baterie zůstalo vše úplně stejné, ale přesto se výdrž zlepšila. Jak je toto možné? Jednoduše – představte si, kolik asi sežere energie, když místo 2 LEDek, svítí 6. Anebo kolik asi může ubrat baterii sytější displej a kvalitnější podsvícení. A to se už vůbec nebavím o tom, že dvě menší velikosti dostaly svítilnu a výdrž zůstala stejná. Takže ano, výdrž se sice číselně neposunula, ale skrze přesnější měření a lepší displej zůstala stejná a nesnížila se.

V číslech pak:

Garmin Fenix 7S Garmin Fenix 7 Garmin Fenix 7X
V režimu smartwatche
11 dní (14 dní)
18 dní (22 dní)
28 dní (37 dní)
Úsporný režim
38 dní (87 dní)
57 dní (173 dní)
90 dní (1+ rok)
Příjem signálu GPS
37 hod. (46 hod)
57 hod. (73 hod.)
89 hod. (122 hod.)
Příjem všech satelitů
26 hod. (30 hod.)
40 hod. (48 hod.)
63 hod. (77 hod.)
Příjem všech satelitů (multi-frequency)
15 hod. (16 hod.)
23 hod. (26 hod.)
36 hod. (41 hod.)
Příjem všech satelitů + hudba
7 hod.
10 hod.
16 hod.
GPS (režim max. úspory)
90 hod. (162 hod.)
136 hod. (289 hod.)
213 hod. (578 hod.)

30 nových sportovních aktivit

Sportovní aktivity byly a doufám, že i budou, doménou Garminu. Skvělé metriky, přesný monitoring... prostě DNA Garminu je sportem tvořena. Teď přichází s 30 novými sporty, přičemž jen některé mají speciální metriky a některé zaznamenávají jen čas, tepovku, kalorie a třeba ještě nějakou jednu měřící jednotku. Nic víc, žádná speciální metrika.

Můžeme se na to dívat ze dvou úhlů pohledu: buď že Garmin přešel na temnou stranu síly alá čínské hodinky a Suunto, anebo spíše vybral sporty, které v Garminu lidé často hledali, aby si mohli minimálně kategorizovat cvičení. Jaký pohled si vyberete vy?

Nové sportovní aktivity:

Basketbal, Volejbal, Pozemní hokej, Lední hokej, Fotbal, Americký fotbal, Lakros, Rugby, Ultimate frisbee, Kriket, Softball, Lední bruslení, Inline bruslení, Střelba z luku, Off road (auta), Jízda na divoké vodě, Kajak, Box, MMA, Šnorchlování, BMX, Motokros, Stolní tenis, Squash, Raketbal, Badminton, Platformový tenis, Ježdění na čtyřkolce, Motocykl, Sněžný skútr, OCR závod.

Pokud jste si nové sporty přečetli, možná jste se podivili motoristickým sportům (stejně jako já). Ano, Garmin tak potvrdil, že se hodinky dají využít i při těchto aktivitách. Ať už k zaznamenání trasy či k navigaci.

Skóre do kopce

Jak jsem skeptický k některým novotám od Garminu, toto skóre se jim povedlo. Skóre nám podle třech faktorů měří číselnou hodnotu od 0 do 100, jak jste na tom s během v kopcích. Prvním faktorem je vytrvalost do kopce, která měří, jak dobře držíte tempo a výkon při běhu do kopce. Přesněji tato metrika vychází z převýšení a času stráveného v kopci v nízké intenzitě.

Síla do kopce je druhý faktor, který měří schopnost udržet výkon při běhu v kopcích. Zohledňuje tedy vyšší úsilí. No a třetím faktorem je naše hodnota VO2 Max, která nám zjednodušeně říká, jak na tom fyzicky jsme. Tyto tři hodnoty nám dají tři čísla, která se nakonec poskládají v jedno konečné. Každá hodnota je pak přesně vysvětlena a taky nám říká, jak ji zlepšit.

Na posledním screenu z telefonu lze taky vidět rozdělení číselných hodnot. No, ještě mi do té elity něco málo chybí...

Skóre vytrvalosti

Pokud se vám v některých chvílích zdá, že Garmin myslí jen na běžce, máte pravdu. Často zdokonaluje běžecké metriky a na další sporty kašle.

Skóre vytrvalosti ale myslí na všechny monitoringy sportovních aktivit, které Garmin umí. A vlastně označuje naši schopnost vykonávat aktivitu po delší dobu.

Líbí se mi, že skóre vytrvalosti hodnotí jak krátkodobý trénink, tak i dlouhou historii, aby člověk získal širší povědomí o svém tréninku. Toto skóre pak bere v potaz tři nejvíce přínosné aktivity. To ale znamená, že pokud nejvíce jezdíte na kole, jednou týdně si zaběháte a jednou zaplavete, skóre vám dává nejpřesnější odhad na kolo a ne na ony další dvě metriky. Bodíky ale skáčou po všech delších aktivitách.

Nejvíce toto skóre ovlivňuje délka a intenzita aktivity, rychlost a výkon, VO2 Max a také věk, pohlaví, BMI a úroveň aktivity.

Je třeba se

Je třeba se "pochlubit" i špatnými výsledky.:-) Někdy je regenerace a zdraví přednější

Tohle skóre se mi líbí, protože nám v průběhu času může říct, jak trénujeme v jednotlivých částech roku, kdy jsme na tom nejlépe a kdy na to kašleme.

Mapy a stínovací obrys

Mapy zůstaly stejné. Stejně kvalitní. Co se ale změnilo, je jejich vyobrazení. Kromě klasické mapy si můžeme pustit i stínovací obrysy, které některé části mapy zabarví do hněda. To znamená, že tyto oblasti jsou poté jinak vysoko a může nám to pomoct s orientací, kde jsou jaké kopce a napoví, jestli tam jít anebo zvolit jinou trasu.

Stínovací obrys v akci. Fotka vypůjčena z Youtube kanálu DesFit

Stínovací obrys v akci. Fotka vypůjčena z YouTube kanálu DesFit.

Jedna z doplňujících funkcí map, Up Ahead, se taky trošku změnila. Touto funkcí vám hodinky připomínají body, které jste si dopředu na předpřipravené trase zaznačili (třeba jídlo, vyhlídku, občestvovačku atp.). Ale nikdy jste neviděli bod přímo v mapě u hodinek, což se teď konečně změnilo.

TopoCzech V5 zná i naši firmu.:-)

TopoCzech V5 zná i naši firmu.:-)

Prostředí hodinek se moc nezměnilo

Ovládání hodinek zůstalo stejné. Rolovací menu dolů funguje skvěle, a tak není třeba zasahovat do něčeho, co opravdu funguje. Super novinkou je seskupení widgetu "Health", ve kterém najdete veškeré zdravotní metriky, jako spánek, tep, Body Battery, kroky, VST a pulzní oxymetr. Já si přidal ještě snímek zdravotního stavu a je to komplet.

Další novou vychytávkou je zkratka, kdy se vám po dlouhém podržení tlačítka "Zpět" ukáže posledních 10 navštívených widgetů. Celkem super vychytávka – člověk si stejně kontroluje stále ty samé věci, a tak se k nim dokáže rychle vrátit.

Chytré funkce v čele s počasím

Chytré funkce zůstaly také stejné (takže hudba, platby, mapy, všechny sčítače, odčítače a budíky). Největší změny se pak dočkalo počasí, které kromě předpovědi, trendu počasí, rosného bodu, UV indexu a vlhkosti dokáže přehrát mapu s pohybem mraků. Což mi přijde super efektivní, když jste někde na horách a chcete se mrknout, jak jde fronta.

Cestovatelům se určitě bude hodit poradce pro Jet Lag, který je v hodinkách od spuštění verze Marq 2. Funguje to tak, že si nastavíte vaše lety odkud / kam, načež vám hodinky poradí, kdy jít spát a kdy se držet vzhůru. Tohle jsem ještě ale nebyl schopen otestovat v reálné situaci.

Fitness funkce jsou prozatím stejné

U fitness funkcí nějakou zásadní změnu nehledejte. Fenixy umí stále to samé a úplně to dostačuje: kroky, spánek, tepovka po celý den, VST v noci, kalorie či třeba vystoupaná patra. Mírným rozšířením by mohlo být v budoucnu EKG, které prozatím nefunguje.

Ale i tak, Garminu není ve fitness funkcích moc co vytknout.

Tak vyplatí se nebo ne?

Čím déle tyto hodinky testuji, tím více zjišťuji, že je to to pravé. Od měření tepu, přes skvělý displej, až po výdrž baterie. Těmto hodinkám opravdu nemám co vytknout. Ačkoliv ten posun není tak viditelný, jsem velice spokojený s tím, jakou práci Garmin odvedl. Nevím, jestli je to osud, ale po testování mi dokonce došla baterka v pásu a prozatím jsem ji neměl proč měnit. Už jen proto bych na tyhle hodinky přešel. Ta pohodlnost a přesnost měření je prostě super.

Pokud ale řešíte, jestli přejít z Fenix 7 na Fenix 7 PRO, tam je to takové... na hraně, jestli za to displej a tepovka stojí. Veškeré softwarové změny se totiž dostanou i do klasických sedmiček. Kdo má ale šestky, pětky či jakékoli starší modely, směle do toho. A rozhodně bych nezatracoval ani ty kovové a kožené náramky a řemínky, protože mě docela nadchly.

Pro ty, kdo prozatím nad výběrem takového outdoorového přístroje jen uvažují, mám jednu radu. Pokud chcete maximálně přesný přístroj a nevadí vám zainvestovat nějakou tu tisícovku navíc, jděte do nich. Vyhnete se hrudnímu pásu a dalšímu příslušenství pro zpřesnění. Fenix 7 bez označení PRO samozřejmě taky nejsou k zahození a funkce uvnitř přibydou.

S nějakým podobným modelem je to složité. Suunto Vertical by mohl konkurovat, ale... Coros Vertix 2 také, ale... Vždycky je tam nějaké "ale", které Garmin dokáže a ostatní ne.

Suunto Vertical recenze – Outsider zpět mezi elitou
9.5.2023 - Matěj Urbaczka
Suunto Vertical recenze – Outsider zpět mezi elitou

Coros Apex 2 / Apex 2 PRO recenze – To nejlepší na běh?
18.5.2023 - Matěj Urbaczka
Coros Apex 2 / Apex 2 PRO recenze – To nejlepší na běh?

SOUBOJ: Garmin Enduro 3 vs. Fenix 7X PRO
30.9.2024 - Matěj Urbaczka
SOUBOJ: Garmin Enduro 3 vs. Fenix 7X PRO

Líbil se vám článek?

Každou středu vám e-mailem zasíláme přehled nových článků a soutěží.

Komentáře

Martinpřed 579 dny, reagovat
Ahoj, bude Garmin Fenix 7x pro dostupný i v černé barvě, a nebo pouze v šedé? Případně je mezi těmito barvami velký rozdíl? Z fotek (7x bez pro) nejde skoro nic poznat. Děkuji za odpověď.
Matěj Urbaczkapřed 578 dny
Zdravím, Martine 7X by měl být dostupný v safírové verzi ve variantě Grey DLC. Upřímně, mám ty "starší" Xka v této variantě a nepožním, jestli to je černá anebo šedá.:-)
Marekpřed 579 dny, reagovat
Můžete mi poslat odkaz z nějakého měření, že kterého vyplívá, že je snímač Polaru přesnější, než Garminu?
Matěj Urbaczkapřed 578 dny
Zdravím, Marku, tohle vyplývá z našich a dalších X zkušeností testerů po celém světě.:-)
GarminLoverpřed 578 dny
Koukněte třeba na stránky dcraimaker.com, zde jsou uvedeny podrobné testy a z těchto rozhodně nemám pocit, že by Polary měly být přesnější, než Garminy. Spíše naopak. Doporučuji, aby to udělali taky autoři článku, než napíšou něco takového.
Michalpřed 578 dny, reagovat
Aky to ma displej ??? Vyzera az moc farebne na trasflektívny.....a materiál je oceľ alebo titán??
Matěj Urbaczkapřed 578 dny
Zdravím, Michale, displej je normálně transflektivní. A co se týče materiálů, základní řada je v oceli s Gorilla Glass a vyšší řady safír/solar jsou v titanu.
Tomášpřed 569 dny
Ano taky mi to přijde že to je Amoled Translektivni displej není tak barevný
Michalpřed 578 dny, reagovat
Ahoj Matěji, slyšel jsem, že lidé s tetováním měli potíže u fenixu 7x s měřením tepovky, nevíš, jestli je to pravda, a pokud ano, bude tento problém i u verze PRO s novým senzorem?
Matěj Urbaczkapřed 578 dny
Ahoj, Michale, tohle je bohužel problém všech snímačů, protože přes tu černou (mrtvou) kůži prostě světlo LEDek neprojde. Ať je to Polar, Apple anebo Garmin. Záleží, jak moc velké tetování máš a jestli plně zakrývá snímač.
Michalpřed 578 dny
Děkuji za odpověď. Myslíš tedy, že pro mě nemá cenu si kupovat fenixy, když mi nebude měřena tepovka? To mi vlastně nebude dělat u žadné sportovní aktivity přesná data, mám pravdu?
Matěj Urbaczkapřed 578 dny
Myslím, že smysl to má, jen je třeba k tomu dokoupit hruďák a měřit v aktivitě s tím. Anebo se stav někde na prodejnu, třeba k nám, a můžeš vyzkoušet, jestli hodinky budou fungovat.:-)
Markétapřed 578 dny, reagovat
Dobrý den,v hlavní nabídce je u 7 PRO všude napsaný sapphire,ale v podrobnostech je třeba u 7 sklo gorilla Glass a u S a X sapphire. Jak to teda je?
Matěj Urbaczkapřed 578 dny
Zdravím, Markéto, jsme si toho problému vědomi a už na tom pracujeme.:-) Všechny nabízené modely mají safírové sklíčklo v kombinaci se solarem.
Markétapřed 578 dny, reagovat
Ještě jeden dotaz... Měsíc jsem měřila,dá se říct celý den,chůzi. Slunce svítilo na hodinky docela dost.Vůbec nevím,kolik procent jsem na solaru ušetřila nebo dobila baterii.Nepřijde Vám zbytečný?Mě teda přijde.
Martinpřed 577 dny, reagovat
Ahoj Matěji, mám dotaz, nemáte nějaké info, jestli se upgradu dočkají i Garmin Tactix 7? děkuji
Dominik Hokpřed 577 dny
Ahoj, Martine. Do Fenixů by se to mělo dostat o prázdninách a Tactix to určitě nemine. :)
Martinpřed 577 dny, reagovat
Ahoj Dominiku, díky za odpověď, já jsem měl spíš na mysli ten nový tepový snímač. Jestli je dle Vás pravděpodobné, že hardwarový upgrade potká i Tactixy 7 ?
Dominik Hokpřed 574 dny
Tyjo, tak to vůbec netuším, ale myslím si, že Tactix PRO verzi mít nebude. Podle mě bude nový snímač až v další generaci Tactixu. Potvrzené to ale nemám, jsou to jen domněnky.
Miličpřed 571 dny, reagovat
Ahoj, umí nové 7pro v rámci cyklistiky takové funkce jako Edge 540? Mám na mysli, že určí co jsi typově za druh cyklisty a navrhne příslušné tréninky- cycling ability a rozvrhnuti sil- PowerPoint Guido? Děkuji.
Matěj Urbaczkapřed 570 dny
Ahoj, Zdravím, u toho prvního si jistý nejsem, ale power guide tam je. Jelikož jsem neměl wattmetr na gravelu, tak jsem to nemohl pořádně vyzkoušet.:-)
Michalpřed 549 dny, reagovat
Ahoj Matěji, kde přesně je prosím Inline bruslení? Asi jsem slepý, ale nikde jsem ho tam nenašel. Našel jsem pouze lední brusle. Děkuji za odpověď :)
Dominik Hokpřed 549 dny
Zdravím, Michale. Možná se to tam dostane po aktualizaci? Sám jsem tam in-line bruslení nenašel. :/
Zbynekpřed 546 dny, reagovat
Ahoj kluci, máte zkušenosti jak jsou obecně Fenixy 6 či 7 odolné na slanou vodu? Včetně nylonového řemínku? Zda raději do moře nenosit nebo si je pak důkladně vymýt? dík.
Matěj Urbaczkapřed 546 dny
Zdravím, Zbyňku, slaná voda hodinkám nevadí, ale je třeba je poté umýt sladkou. :-) A co se nylonu týče, tak do vody doporučuji raději silikonové řemínky.:-)
Martinpřed 543 dny, reagovat
Ahoj kluci, rád zkouším při aktivitě nová datová pole z Garmin Connect IQ, co mi vždycky vadilo bylo omezení jen na 3 datová pole z IQ, není tady už větší možnost - třeba 5? - ... a ještě (zaspal jsem dobu), je možné si kdykoliv během dne změřit v klidu HRV, nebo je to možné jen během spánku. Díky Martin.
Dominik Hokpřed 542 dny
Zdravím, Martine. V nastavení konkrétní aktivity by určitě mělo jít nastavit více než 3 datová pole. Musíte otevřít nastavení aktivity → Datová pole → Rozvržení. Co se týče HRV, u novějších hodinek je na to snímek zdravotního stavu. Pokud jej tam nemáte, existuje také aplikace HRV Status.
Jirkapřed 541 dny, reagovat
Zdravim, mam dotaz. V tomto clanku uvadite jak skvela je barva / verze se stribrnou lunetou a sedo-oranzovym paskem a jeste lepsi v kombinaci s vasim sedym nylonovym paskem (muzete sem dat foto teto kombinace, prosim?) a pritom ve vasem videu (viz odkaz nize) tuto verzi / barvu dost hanite. Tak jak to tedy je? Chapu, ze se kazdemu libi neco jineho, ale tady si to dost protireci. Dekuji. Jirka https://youtu.be/U4QozsEmT0c
Matěj Urbaczkapřed 539 dny
Zdravím, Jirko, tohle je představení hodinek, kdy jsme ještě hodinky neměli v ruce. Od toho je to představení.:-) Recenzi budeme vydávat zanednlouho a budeme řešit i tyto barvy.
Jirkapřed 539 dny, reagovat
Zdravím Matěji, děkuji za odpověď a rozumím. Už se těším na recenzi, kde to blíže proberete. Bylo by super, kdyby se Vám v té recenzi podařilo přidat i záběry té světle šedé varianty Fenixů s tím nylonovým páskem a třeba kovovým / stříbrným, aby měl člověk představu, jak se konkrétně tato barva Fenixů dá kombinovat s jinými řemínky. Když jsem totiž tuto barvu viděl poprvé naživo, tak mě překvapilo, jak skvěle s ní Fenixy vypadají , ale moc si právě nedokáži představit, zda jde tato barva kombinovat ještě s jinými řemínky, jako je to u Grey varianty. Díky moc a doufám, že bude recenze co nejdříve, abych se mohl rozhodnout, které koupit :-)
Jirkapřed 539 dny, reagovat
Mimochodem, ted koukam, ze v nazvu tohoto clanku je napsano “Recenze”, tak uz tomu vubec nerozumim :-)
Dominik Hokpřed 539 dny
Zdravím, Jirko. Původní představení vždy smažeme (už není relevantní) a nahradíme ji recenzí. Pokud si tedy teď text přečtete, bude to jiný než jaký to byl předtím.
Pavelpřed 530 dny, reagovat
Ahoj kluci. Díky za skvělou recenzi. Hodinky jsem si po přečtení objednal a trefil jsem se správně :) Vše jsem řádně prostudoval a jsem z nich fakt nadšený. Jen nemůžu přijít na to co znamená aktivita "Sledovat mě". Nějak k tomu nemůžu nic najít. Poradíte? Díky
Matěj Urbaczkapřed 529 dny
Zdravím, Pavle, tato aktivita je pouze obecná aktivita s GPS trackingem, proto "Sledovat mě". Vyplatí se ale používat raději turistiku či dalších X přesnějších aktivit.:-)
Romanpřed 529 dny, reagovat
Problém vyřešen!!!!
Petrpřed 510 dny, reagovat
Ahoj,počítá Fenix7xPRO kroky, i když mám ruku s hodinkami v klidu? Třeba na procházce, když mam obě ruce na kočárku, nebo třeba na sekačce? Diky
Matěj Urbaczkapřed 509 dny
Zdravím, Petře, bohužel, tohle nepočítají žádné hodinky úplně přesně, protože akcelerometr nezaznamená pohyb v té chvíli a nemají na jaké bázi to změřit. Pokud jste takto na procházce, doporučuji pustit GPS, pokud ji chcete mít změřenou.
Romanpřed 509 dny, reagovat
Mám dotaz. Nemáte někdo nějaký tip, jak nejlépe měřit hodnoty při plavání s protiproudem? Když je člověk "na místě", tak vlastně neplave. A hodnoty bazenu jsou také k ničemu. Jakmile si dám pauzu, hodinky vyhodnotí konec bazenu (břeh) - tedy uplavanou vzdálenost - a tím pádem jsou naplavané hodnoty zcela k ničemu. Neví někdo, jak tohle nejlépe řešit? Asi nijak co?
Matěj Urbaczkapřed 509 dny
Zdravím, Romane, na to hodinky bohužel nejsou stavěné vůbec.:-(
Tomáš T.před 504 dny, reagovat
Zdravím. Má nový displej vliv na množství odlesků při horších světelných podmínkách oproti původním 7? Blíží se třeba už i Gorilla glassu ve variantě Solar, jako mají 955?
Matěj Urbaczkapřed 503 dny
Zdravím, Tomáši, lepší čitelnost pociťuji vlastně úplně všude i při horších světelných podmínkách. FR 955 Solar jsem na ruce neměl dlouho, takže nedokážu na 100 % říct, ale v dnešní době jsou to nejčitelnější Fenixy.:-)
Tomáš T.před 503 dny
Děkuji za odpověď. Ještě jeden dotaz k displeji. Doporučil byste z důvodu ještě lepší čitelnost jít pouze do varianty Solar, která má pouze Power glass, na úkor pár gramů navíc?
Matěj Urbaczkapřed 503 dny
V té čitelnosti u čisté verze solar neshledávám takový rozdíl. I můj otec, který má zhoršený zrak, nakonec skončil u varianty Safír Solar (Enduro 2) a je to pro něco v pohodě.
Honzapřed 496 dny, reagovat
Ahoj. Jak si stojí obecně v porovnání s Enduro 2? Dává Garmin nové funkce ve FW,které uvolňuje pro Fénix 7 Pro také pro Enduro 2? Děkuji
Matěj Urbaczkapřed 495 dny
Zdravím, do Enduro 2 se dostávají stejné aktualizace a funkce jako jsou ve Fenix 7 PRO. Obecně jsou na tom stejně dobře, jen tam není tak přesná tepová frekvence jako u nového modelu.:-)
Michalpřed 447 dny, reagovat
Ahoj. Uvažuji o koupi F 7X/X Pro. X Pro jsou vylepšené v mnoha ohledech. Vylepšení se týká i displeje co se týče čitelnosti, kontrastu, odlesků apod. Je to ale až tak markantní rozdíl oproti 7X aby se vyplatilo připlatit? A ještě dotaz. Je možno u F 7X solar gorila glas vymazat mapy Evropy, golf a dát jen Topo mapy, jelikož mají jen 16 GB paměti? Dík.
Dominik Hokpřed 447 dny
Zdravím, Michale. Displej je lepší, ale není to nijak markantní rozdíl. Kdybych uvažoval o přechodu, tak hlavně kvůli snímači tepové frekvence a GPS. Topografické mapy jsou postavené na základech mapy Evropy, tudíž smazat nejdou. Co se týče golfových map, myslím, že to také nejde.
Michalpřed 447 dny
Nejedná se o přechod ale o pořízení prvních garminů, takže sháním kdejaké info co pořídit
Matěj Urbaczkapřed 445 dny
Zdravím, Michale, jen doplním kolegu. Topomapy jsou vázány na mapy evropy a tak by Vám tam chyběl dost důležitý podklad právě pro ty Topomapy. Na googlu se pak dá najít názvy souborů map a golfové mapy lze z přístroje odstranit přes průzkumník souborů.
Michalpřed 445 dny, reagovat
Moc děkuji. Je to zapeklité rozhodování.
Vladislavpřed 445 dny, reagovat
Ahoj. Chcem sa spýtať, či už nie sú nejaké informácie, kedy začnú dávať nový tepový snímač Elevate 5 aj do Forrunner 955. Ďakujem
Matěj Urbaczkapřed 444 dny
Ahoj, Zdravím, Vladislave. Asi Tě zklamu, ale myslím si, že model Forerunner 955 nikdy nedostane snímač tepové frekvence Elevate 5. Model už vyšel loni a určitě ho upgradovat a měnit nebudou.
Vladislavpřed 435 dny
Ďakujem za odpoveď. Skúsim sa spýtať inak. Neplánujú dať novy snimač Elevate 5 do nejakého nového, vyššieho radu modelu Forrunner.
Matěj Urbaczkapřed 434 dny
Zdravím, Vladislave, bohužel, prozatím o žádném novém modelu Forerunner nevíme. Pokud ale bude nějaký nový model, bude určitě osazen nejnovějším snímačem.:-)
Lenkapřed 442 dny, reagovat
Dobrý den, dá se v hodinkách nastavit aktivita Jízda na koloběžce ( myšleno velká koloběžka)? Diky
Dominik Hokpřed 441 dny
Zdravím, Lenko. Bohužel, hodinky tuto aktivitu nepodporují, ale dokáže to nahradit aktivita "Kolo". :)
Romanpřed 441 dny, reagovat
Zdravím - nejsou už nějaké informace o případném připravovaném EKG software? Netušíte ??? Díky - Roman
Dominik Hokpřed 440 dny
Zdravím, Romane. Bohužel, žádné info nemáme.
Vladislavpřed 432 dny
Zdravim, na stranke garmin.com o EKG uz pisu.
Michalpřed 439 dny, reagovat
Ahoj. Ještě dotaz. Už jsem byl rozhodnut pro F 7X  solar. Ještě jsem dal do výběru F 7X solar power glas. Za verzi Pro už tolik nedám. Chci se zeptat zda 16GB ve verzi power glas je dostačující na všechny ty mapy co v nich budou? Hudbu na 100% nepotřebuji. Nebude se ta paměť postupně zaplňovat používáním hodinek? Dík.
Dominik Hokpřed 439 dny
Zdravím, ano, těch 16 GB je dostačujících. :) Hodinky pravidelně odesílají data na server Garmin Connect a stará data postupně mažou. Nemusíte tedy mít strach o zaplnění paměti.
Michalpřed 439 dny
Moc děkuji. Ty 7X power glas jsou po technologické stránce kromě skla a pouzdra stejné jako 7X saphire, nebo je lepší v tomto případě připlatit a sehnat 7X saphire?
Matěj Urbaczkapřed 438 dny
Zdravím, Michale, co se týče veškerých PRO modelů, rozdíl je jen ve sklíčku. Místo na mapy a dvoupásmová GPS zůstala i modelu bez safíru.:-)
Jendapřed 438 dny, reagovat
Dobry večer, prosím o info z jakého materiálu je snímač tepové frekvence u Fénix 7 a 7pro? Nyní nosím Fénix 6pro a po měsíci mam růžový flek se strupem, velikosti samotneho snimace. Predpokladam, ze to je alergická reakce na plast tech fenixu 6pro. Pres tim jsem mel cca rok samsung galaxy watch 4 classic a ty maji dýnko skleněné. Tam žádná alerg. reakce. Jen opálený pruh po hodinkách :-D dekuji za odpoved.
Dominik Hokpřed 437 dny
Zdravím, Jendo. Snímač bude kombinace skla a titanu, jelikož snímač je zakomponovaný do titanového dýnka.
Alešpřed 377 dny, reagovat
Zdravím vás, měl bych dotaz, mám Fenix 7X Pro a pozoruji na nich, že je celkem prodleva v pocitové tepovce a tím, co ukazují hodinky. Chápu, že mi to udělá u tenisu, kde rychle tepovka stoupne a zase klesne nebo aspoň doufám, že to je normální stav, ale dnes jsem byl na indoor cycling a už jsem byl určitě tak minutu na min. 150 tepech a hodinky pořád ukazovaly tep kolem 90, pak skočily na 110 a hned na 165, kde už jsem pak byl skoro celou dobu. Je to normální, že hodinky toto udělají? Moc díky za info.
Dominik Hokpřed 376 dny
Zdravím, Aleši. Dělá vám to pravidelně? Upřímně tam prodleva je, ale neměla by být minutu. Máte čistý snímač? Nemáte náhodou pod snímačem tetování?
Alešpřed 376 dny
U tenisu pozoruji celkem pravidelně, delší výměna, zadýchám se, tak se tepy projeví až o pár vteřin později. Normálně při běhu nebo na kole to taky nepozoruju, ale je fakt, že včera jsme šli velmi rychle na vysoké tepy. Snímač nevím, jestli byl čistý, nekontroloval jsem, tetování nemám. V místnosti byla celkem zima. Hodinky mám myslím utažené akorát. Díky.
Dominik Hokpřed 376 dny
Zdravím, Aleši. U takového typu sportu, kdy je ruka zatnutá a dochází k rychlým a silným pohybům je to běžné. Já kolikrát doboxuji, sundám rukavice a mám tam tepy 90. O chvíli později se to začně rapidně zvyšovat. V tomto optika není moc šikovná a 100% je jen hrudní pás.
Dominikpřed 375 dny, reagovat
Měl bych prosím dotaz:je někde v nastavení možnost zvýšení hlasitosti, při budíku a v některých aktivitach jsou upozornění strašně tichá.
Matěj Urbaczkapřed 375 dny
Zdravím, Dominiku. Bohužel zvuk nelze nijak ovlivnit.:-( Matěj
Zdeněkpřed 357 dny, reagovat
Ahoj Matěji. Chtěl bych se zeptat jak moc velký je rozdíl v přesnosti měření tepovky nebo VO2 Max. u nových Fénix 7X PRO a starších Fénix 7X ...... vyplatí se upgrade ?????
Matěj Urbaczkapřed 357 dny
Ahoj, Zdeňku, upřímně mi přijde, že poslední dobou snímač tepové frekvence nefunguje tak dobře, jako na záčátku. Je to určitě mírný upgrade ale za mě ten upgrade za to nestojí.:-)
Zdeněkpřed 356 dny, reagovat
Díky moc :)
Jiřípřed 310 dny, reagovat
Ahoj. Nemůžu se rozhodnout mezi 7x Pro a Enduro 2. Jde mi hlavně o turistiku. Je velký rozdíl v displeji? Baterie na svícení? A pak ta výdrž baterie. A to vykreslování reliéfu map a počasí. Co vybrat? Děkuji
Matěj Urbaczkapřed 308 dny
Ahoj, Jirko. Ty hodinky jsou vlastně velice podobné. Zde jde nejvíce o snímač tepové frekvence a možná trošku o ten displej, ale mezi transflektivními hodinkami není až takový rozdíl. Co se týče veškerých dalších funkcí, jsou na tom hodinky úplně stejně.
Albapřed 233 dny, reagovat
Jaké máte zkušenosti s náchylností lunety na škrábance (Saphire solar titan)? Už po týdnu byly nějaké menší a po měsíci vypadá luneta pomalu hůře, než na mých starých hodinkách a to jsem "kancelářský" typ, tedy žádná místa, kde by hrozilo extra poškrábání. Mám pocit že se odřou i o zeď při spánku.
Michalpřed 203 dny, reagovat
Dobrý den. Poslední dobou se mi stává, že hodinky špatně měří tep. Domnívám se, že je to po nejnovější aktualizaci. Špatné měření spočívá v tom, že tep ukazují nízko. V místech, kde ho mám obyčejně třeba 170, ukazuje například 120. Jediné, co vždy pomůže, je vypnutí a zapnutí hodinek. Nesetkal jste se někdo s podobným problémem?
Matěj Urbaczkapřed 202 dny
Zdravím, Michale. Máte pravdu, že po aktualizaci mohou nasatat tyto drobné chybky. Já jsem je při svém běhu bez hruďáku nezaznamenal (prozatím). Jakou máte verzi softwaru? Dneska jdu opět trénovat, a tak můžu potvrdit, jestli je to softwarem a bude třeba počkat na novější aktualizaci.
Michalpřed 202 dny, reagovat
Dobrý den, 17.23.
Milanpřed 179 dny, reagovat
Dobrý den, ahoj. Mám na Vás s dovolením dotaz ohledně navigace ve fenixech 7x pro. Mám vytvořenou trasu pro horské kolo v connectu a přenesenou do hodinek. Po spuštění aktivity a v menu navigace/trasách vyberu tu příslušnou trasu a vyrazím. V datovém poli mapy se mi zobrazuje pouze trasa s kurzorem mé polohy a fialovou trasu se šipky, kudy mám jet. Dá se někde nastavit, aby mi hodinky ukazovali velkou šipku změny směru a za jak daleko ke změně dojde(jako když máte navigaci v autě)? Nastavil jsem myslím vše, co se dá, ale zobrazuje se mi pouze ta mapa s malým kurzorem a mapou trasy. Představoval bych si to asi tak, jako když zadáte trasu zpět, zde se ukáže velká šipka kudy máte jet a pokyny kam a za jak dlouho...Přikládám obrázek, jak bych si to asi představoval. Děkuji a pěkný den
Dominik Hokpřed 179 dny
Zdravím, Milane. Obrázek bohužel nevidím, ale co se týče navigace, Garmin nemá tak široké možnosti nastavení, takže se bojím, že takové navigace se nedočkáte.
Tomášpřed 70 dny, reagovat
Zdravím, Chtěl bych se zeptat.. chci přejit ze suunto 9 Baro na Garmin a volím mezi Fenix 7 a Fenix 7 PRO. Jedná se i o finance.. Stojí koupit spíš PRO nebo 7 je vyhovující. Předem děkuji za odpověď Tomáš
Matěj Urbaczkapřed 69 dny
Zdravím, šel bych do PRO modelu. Ten je na trhu kratší dobu a bude na něho delší podpora.
Míšapřed 23 dny, reagovat
Zdravím, jsou hodinky fenix 7s pro vhodné pro člověka co převážně chodí do fitka a na inline brusle? Sem tam nějaký výšlap. Děkuji za odpověď
Matěj Urbaczkapřed 21 dny
Zdravím, teoreticky ano. Jsou odolnější než třeba řada Forerunner a mají skvělé metriky. Jen jsou o něco dražší a záleží, jak moc chcete investovat.

Hodinky zmíněné v článku

Kontakty

tel: 800 365 365
Volejte zdarma Po-Pá 8-20h, So-Ne 10-18h
info@hodinky-365.cz
Ptejte se. Rádi Vám poradíme a pomůžeme.

Naše prodejna v Ostravě

Sirotčí 10, Ostrava
Otevřeno Po-Pá 8-20h, So-Ne 10-18h Prodejna ve dnech 31.12. 2024 a 1.1. 2025 uzavřená.
FacebookInstagramYouTube

Bezpečný nákup a nadstandardní servis pro naše zákazníky

dTest
důvěrobody Spokojenost našich zákazníků ověřena! dTest certifikace obchodních podmínek. Certifikát bezpečného nákupu. Premium Service k hodinkám nad 2000 Kč zdarma. 365 dní na vrácení nepoužitého zboží. Akceptuje úhradu pomocí platební karty. Volejte ZDARMA
na 800 365 365
(Po-Pá 8-20h, So-Ne 10-18h)
Opravy hodinek od vyučeného hodináře. Hodinky, které jsou skladem a vy je objednáte do 13h dostanete další pracovní den.