Pánské klasickéPánské
Dámské klasickéDámské
Chytré hodinkyChytré
Značky
Ostatní
Tagy: Průvodce výběrem | Garmin | Chytré
Matěj Urbaczka | 28.2.2023 | 3 MIN | 3x komentář
Vše je jen o tom dostat se bezpečně zpátky domů. Pokaždé, když je člověk na kole v provozu, riskuje, že ho nějaký bezohledný řidič jednoduše srazí. K vaší bezpečnosti slouží cykloradary Varia, které vás mají chránit od všeho zlého. V dnešním článku si představíme celou řadu radarů.
Stručně a jednoduše, radary vás pomocí spárování s hodinkami, cyklopočítači či telefony upozorňují na projíždějící auto. Řeknou vám, jak rychle auto jede a odhadnou i vzdálenost od vás. Lepší než zpětné zrcátko, ne?
V nabídce Garminu máme teď na výběr ze tří zařízení:
Základní funkci popsanou nahoře splňují všechny tři radary, ale některé mají něco navíc a na to se teď mrkneme.
20.3.2023 - Matěj Urbaczka
Garmin Edge 1040 PRO Solar recenze – Porsche ve světě cyklopočítačů
Kvalita v poměru k ceně. Základní Varia RVR315 sice nemá světlo anebo kameru jako jeho větší bráchové, ale bezpečnostní funkci zastává dobře. Radar je spárovatelný jak s telefonem, cyklopočítačem, tak s hodinkami a ukazuje přijíždějící auto do vzdálenosti až 140 m.
V telefonu je zapotřebí mít aplikaci Garmin Varia, abyste mohli naplno využívat potenciál radaru.
Za mě je tento radar absolutně v pohodě, jediné co je slabší, je výdrž baterie, která je 7 hodin. Pro některé jedince je to pak maximálně na jednu až dvě vyjížďky a je zapotřebí myslet na nabíjení.
Alespoň už konečně vím, co znamenají ta písmenka před číslem. V překladu tedy radar se zadní svítilnou, kdy sám Garmin pro tento radar používá heslo "Vidět a být viděn". Funkce radaru tedy zůstává stejná a auta vidíte až na vzdálenost 140 metrů a dokáže ukázat až 8 aut najednou.
28.7.2022 - Matěj Urbaczka
SOUBOJ: Cyklopočítače vs. chytré hodinky – Proč investovat do obou?
Být viděn v tomhle ohledu zastupuje kvalitní světlo, které když jsem poprvé zapnul v kanclu, tak mě málem vyhodili oknem, protože jsem celý kancl oslepil. Varia by tedy měla být vidět až na vzdálenost 1,6 km. A světe div se, sice jsem neměl s sebou metr, ale opravdu šlo světlo na míli vidět.
Světlo se dá nastavit na několik možností svícení. První dva módy jsou velice podobné a dalo by se říct, že je to takový always-on mód, který svítí neustále. Druhý mód je jen o něco tmavší. Třetí se jmenuje "daytime puls" – čili takový always-on s pulzováním a poslední je noční mód, kdy to supluje klasickou blikačku.
Párování opět zůstává s appkou Garmin Varia, Garmin Connect, hodinkami či nějakou aplikací z třetí strany. Párování je možné přes ANT+ a Bluetooth.
Oproti měnšímu radaru má 515 větší výdrž baterie – 16 hodin v režimu "day flash" a v jakémkoli dalším režimu se snižuje výdrž baterie na 7 hodin.
Novinkou oproti starším generacím je pak režim peloton (jinak se opravdu nic nezměnilo), kdy radar neoslňuje další lidi, se kterými jedete pospolu. To samé platí pro upozorňování na rychlost – pokud jedete stejnou rychlostí, radar vás nebude zbytečně upozorňovat, že máte okolo sebe další cyklisty.
Tato nejnovější Varia z celé série má navíc jen jednu věc. Ale za mě hodně podstatnou věc – zadní kameru. Často se stává, že na vás auto na silnici najíždí, nechová se dle pravidel silničního provozu anebo vás dokonce i vytlačí z cesty. Pokud máte radar s kamerou, kolo ani život vám to nevrátí, ale pokud to přežijete a dotyčný odjede, máte možnost ho dohledat dle kamerového záznamu.
Kamera má vcelku slušné rozlišení 1080p s 30 snímky za vteřinu, a tak při zastavení obrazu jednoduše rozeznáte i SPZ. Kamerový záznam můžete mít spuštěný ve smyčce po celou dobu jízdy anebo se může pomocí akcelerometru aktivovat třeba jen při pádu. Také ho ručně můžete zapnout přes hodinky, aplikaci anebo cyklopočítač.
Kromě kamery jsou funkce úplně stejné jako u radaru o jedno výše. Několik módů svícení, upozornění na auto pomocí připojeného zařízení a celkem slušná výdrž baterie.
U tohoto modelu se pohybujeme okolo 4 hodin při nočním světle, 5 hodin při režimu peloton a 6 hodin při denním svícení. To vše s nepřetržitým natáčením s kvalitou 1080p.
První radary od Garminu se objevily asi kolem roku 2015 a za mě to je kvalitně a chytře odvedená práce. Řekl bych, že radary zachránily ne jeden život a ne jedno kolo.
Mám rád, když věci fungují a nemusí být zrovna přeplácané. Takže kdybych měl zvolit já, kterou Variu, volím tu prostřední. Je vás vidět, vy vidíte ostatní a má to celkem slušnou výdrž baterie. Kamera je sice fajn, ale furt to nabíjet je taky opruz.
Garmin by si také mohl uvědomit, že jsme už v roce, kdy se používá nejčastěji kabel USB-C a do příští generace by mohl implementovat i toto napájení a ne tam stále rvát micro-USB. Jelikož se Céčko objevilo v poslední generaci Edge 1040 Solar, tak věřím, že už bude i zde.
A co vy? Která Varia vám přijde nejlepší?
Každou středu vám e-mailem zasíláme přehled nových článků a soutěží.