Pánské klasickéPánské
Dámské klasickéDámské
Chytré hodinkyChytré
Značky
Ostatní
Tagy: Zprávy | Pánské | Klasické
Vojtěch Pospíšil | 18.10.2018 | 2 MIN
Vždycky jsem tvrdil, že spojení hodinek a ušlechtilého alkoholu funguje. Nevěříte? Tak čtěte.
Když člověk večer sedí v pěkném baru a dává si kvalitní drink, tak nechce moc řešit čas. Ale i přesto není na škodu, když má na ruce hodinky. Kromě toho, že díky tomu může zjistit, zda už není správný čas na zavolání taxi (zjištění času na mobilu opravdu neřešme, v pozdních hodinách je totiž velmi pravděpodobné, že už je dávno vybitý), tak to může snadno vést i k navázání konverzace s lidmi v baru. Řeč není jen o hostech, ale i o personálu, který často o tikajícím světě něco ví. Na zápěstích lidí z branže lze najít zajímavé kousky, stejně tak může přijít řeč na spojení hodinářských značek s těmi alkoholovými. Třeba japonský gigant Seiko před časem spolupracoval se světoznámým Bacardi nebo třeba malá anglická značka Bremont vytvořila limitovanou edici s whisky Chivas Regal.
V titulku sice píši jen o barmanech, ale je to taková malá zkratka. V českém prostředí totiž mají hodinky rádi i ambasadoři alkoholu nebo jeho producenti.
Začít můžeme třeba u mezinárodně uznávaného barmana Zdeňka Kaštánka, který má vlastní bar v Singapuru. S oblibou nosí Casio DataBank, chronografy od švýcarské značky Longines a snad už má na svém zápěstí rolexky, které si plánoval nadělit k narozeninám. Pokud se přesuneme do naší domovské kotliny, konkrétně do Prahy, tak lze vypozorovat, že značné oblibě se těší značka Certina. Jeden kousek od této značky společně se svými kapesními hodinkami nosí František Holeček, známá to postava na pražské barové scéně. Certinu si oblíbil i Tomáš Toka z Bourbon baru a nosí ji i celý tým Tretter's baru.
Hodinky jsou ale ale k vidění i u lidí, kteří se nepohybují na place. Lihovarník Martin Žufánek stejně jako barman Kaštánek má hodinky s korunkou ve znaku, jak bylo k vidění na jeho facebookovém profilu, ale také ho lze zahlédnout s módními AppleWatch, což je zajímavý kontrast. Kdo se ale pohybuje na české fanouškovské hodinářské scéně, ten ví, že Martin Žufánek se o hodinky zajímá a jeho sbírka zřejmě bude docela zajímavá.
Velkou popularitou se může v této oblasti pochlubit i japonské Seiko. První vlaštovkou byl český ambasador whisky a majitel oceňovaného olomouckého baru Black Stuff Zdeněk Kortiš, který hodinky této značky dlouho nosil a předloni se stal tváří českého instagramového účtu SeikoWatchCzech. Na ruku si nasadil modré želvy, které z ní nesundal do té doby, dokud Seiko neoznámilo kolekci Cocktail Time. Vzhledem k tomu, že se jedná o velkého milovníka whisky, si nemohl vybrat jiný model než SRPB46J1 Manhattan.
Hodinky z řady Cocktail Time se trefily do vkusu více lidem z branže. Jeden kousek, konkrétně limitovanou edici Starlight, si pořídil ambasador kvalitního alkoholu Zdeněk Zajíc. A v kuloárech se špitá o tom, že na modely z této povedené edice si dělá zálusk vícero lidí z oboru.
Jak je tedy vidět, v této oblasti se hodinkám daří dobře. Někdy příště se podíváme třeba na šéfkuchaře, kteří si také umí vybrat zajímavé hodinky.
Každou středu vám e-mailem zasíláme přehled nových článků a soutěží.