» Blog » Garmin

5 důvodů, proč jsem přešel z Apple Watch na Garmin

Tagy: Průvodce výběrem | Apple | Garmin | Chytré

Filip Debrecenyi | 21.2.2025 | 8 MIN | 25x komentář

Už roky se setkávám s dotazy, jestli má přechod z jablečného ráje na konkurenční loď od Garminu smysl. V mnoha směrech jsou si tyto dvě značky, které ve velkém produkují chytré hodinky, podobné. A ve spoustě případů ale i diametrálně odlišné. V tomto článku vám přiblížím pár důvodů, proč jsem se po 5 letech rozhodl pro plavbu s hodinkami Garmin i já.

Než začnu sypat důvody, proč jsem tuto změnu po letech podstoupil, rád bych vám přiblížil mou cestu chytrými hodinkami. Apple Watch byly mé první chytré hodinky – v roce 2020 jsem si pořídil první Apple Watch SE, a byly to první hodinky, které mě do tohoto světa dostaly. V ten moment jsem jako sportovec neuvažoval nad tím, jestli chci sportovněji zaměřené hodinky, zda na GPS vydrží 10 nebo 50 hodin... Jednoduše jsem již vlastnil početnou flotilu Apple zařízení a Watchky se mi do tohoto eco-systému prostě hodily.

Postupem let jsem se z prvních SEček prokousal přes Apple Watch 7., 8. a 9. generace, následně k Apple Watch Ultra a své putování jsem ukončil na 2. generaci modelu Ultra.

Apple Watch Ultra 2 recenze – Tohoto tvrďáka jen tak něco nerozhází
15.12.2023 - Matěj Urbaczka
Apple Watch Ultra 2 recenze – Tohoto tvrďáka jen tak něco nerozhází

Ti znalejší světa smartwatchů asi moc dobře ví, že jsem v podstatě neměnil jen čísla modelů, ale z funkčního i designového hlediska jsem obměňoval stále stejné hodinky, jelikož se Apple Watchům extrémně velkým inovacím nedostávalo. Možná jste ale zároveň už teď pochopili, že jsem tak trochu konzervativní a nemám rád velké změny.

Možná právě proto pojďme mrknout na důvody, proč jsem se po tolika letech rozloučil s hodinkami od jabka a přešel na Garminy, konkrétně na model Fenix 8 AMOLED.

6 důvodů, proč nosím chytré hodinky Garmin (podle Dominika)
11.11.2024 - Dominik Hok
6 důvodů, proč nosím chytré hodinky Garmin (podle Dominika)

9 důvodů, proč nosím chytré hodinky Garmin (podle Matěje)
11.11.2024 - Matěj Urbaczka
9 důvodů, proč nosím chytré hodinky Garmin (podle Matěje)

1. Práce s daty

Segment, který vnímám jako nejdůležitější, je práce s daty a jejich následná interpretace uživateli.

Apple Watch byl a je v tomto směru s Garminem obsahově určitě srovnatelný a v aplikaci Zdraví nabídne nesčetnou škálu zdravotních dat. To, co ovšem vnímám jako takovou nedotaženou záležitost, je zpětná vazba. A zde přichází do hry právě Garmin. Ten totiž na základě dat rovnou nabídne výslednou formu, která uživateli řekne, zda určité věci dělá správně.

V tomto případě samozřejmě můžeme vést dlouhou diskuzi, zda jsou finální doporučení relevantní a zda se podle nich člověk může orientovat. Věřím, že sportovec s mnohaletou praxí a zkušenostmi dá primárně na sebe a svůj pocit, jelikož své tělo zná nejlépe. Jejich doporučení může použít opravdu jen jako formu doporučení. Na druhou stranu, pro hobby začátečníka všechna tato doporučení mohou být přínosnou formou, jak se naučit pracovat se svým tělem a zatížením.

Z hlediska tréninku mi u Garminu bodlo, že nabízí funkci stav tréninku, která vyjadřuje, zda je trénink produktivní či ne. Podle toho člověk poté může odvíjet další trénink a plánování, případně ví, zda do toho víc šlápnout.

U Garminu se mi líbí, že v rámci widgetu máte defaultně vytvořené složky s konkrétním zaměřením. Já mám v oblibě přímo tréninkovou složku, kde mám funkci připravenosti k tréninku, stav tréninku, skóre vytrvalosti, ale také dobu regenerace a stav VST. Některé tyto funkce ctím upřímně méně, některé více. Například k regeneraci spíše přistupuji pocitově a s rozumem, naopak VST sleduji každý den, protože se dle něj dá vypozorovat aktuální přetížení těla, případně nemoc.

Měření stresu a variability srdečního tepu chytrými hodinkami
12.7.2023 - Dominik Hok
Měření stresu a variability srdečního tepu chytrými hodinkami

Rozdíl vidím také třeba v monitoringu spánku. Garmin nejenže nabízí skóre spánku, které na stupnici od 0–100 vyhodnotí skóre našeho spánku. Řekne nám také, jak dlouho spánek trval, jaká byla jeho kvalita a případně co našemu tělu přinesl. Zda byl dobrý pro regeneraci apod. To mi upřímně přijde opravdu fajn a za mě to má přidanou hodnotu.

Na to poté navazuje také spánkový poradce, který na základě předchozího monitoringu spánku doporučí spánek a jeho délku na další noc.

Apple je v tomto trošku zaostalý. Změří nám sice dobu spánku a také konkrétní fáze, ale dále s daty nepracuje. Což je trochu škoda. Hodinky to samozřejmě s aplikací třetí strany umí nabídnout, ale potřebujete k tomu aplikace třetí strany, které jsou většinou placené v rámci předplatného. Což je prostě škoda.

Skóre běhu do kopce – Co znamená tato hodnota?
29.5.2024 - Matěj Urbaczka
Skóre běhu do kopce – Co znamená tato hodnota?

Skóre vytrvalosti – Jak číst tuto hodnotu?
28.5.2024 - Matěj Urbaczka
Skóre vytrvalosti – Jak číst tuto hodnotu?

Chytré hodinky Garmin – Nejlepší běžecké tréninkové funkce
8.3.2023 - Dominik Hok
Chytré hodinky Garmin – Nejlepší běžecké tréninkové funkce

Apple Watch přidal s watchOS 11 také funkci tréninkové zátěže, čímž tak nějak dodal hodinkám punc toho, že jsou přínosné pro sportovně smýšlející jedince. Je to ale tak dobré jako u Garminu?

Za mě je to určitě pokrok ze strany Applu, ale Garmin je v tomto napřed. A bylo by špatně, kdyby nebyl, přeci jen je to primárně sportovní značka. Apple to z mého pohledu nemá tak dobře a hlavně detailně zpracované. Kdybych se na to díval pohledem uživatele začátečníka, nevím, jestli by to tím, jak to Apple prezentuje, bylo přínosné.

2. Senzorová výbava

Garmin jako primárně sportovně založená značka vždy staví hlavně na kvalitní a obsáhlé senzorové výbavě. Ačkoliv to ale mnoho lidí překvapí, Apple Watch jsou jedním ze senzorových králů a v mnoha aspektech předbíhají také Garmin. Já ale výhodu Garminu vidím hlavně v tom, že měří kontinuálně. Což je velkou výhodou pro správný a přesný monitoring srdečního tepu hlavně v přesnosti a obsahu dat.

Apple Watche v tomto směru měří kontinuálně pouze při aktivitě, mimo aktivitu poté buď na základě pohybu nebo v časových rozestupech 1–10 minut. Na druhou stranu, reakce snímače v reálném čase je až neskutečná. Tady vidím určitě sílu Applu, protože má opravdu přesné a rychle reagující snímače.

Oceňuji, že Apply se stále i přes nekontinuální měření nevzdalují od pravdy a data díky dopočtům algoritmů jsou i tak relativně přesná. Nekontinuální měření totiž běžně relevantnost a přesnost trošku narušuje a osobně preferuji kontinuální měření.

Sféra, kde Garmin dominuje, je GPS. Né, že by Apple v tomto směru výrazně zaostával, ale pokud se budeme bavit do hloubky věci, tak mírně ano. GPS byla u Garminu vždy královská disciplína.

Co osobně nejvíce oceňuji já jako rozdíl, je funkce SatIQ. Ta slouží k automatickému výběru satelitů na základě kvality příjmu signálu. Balancuje tedy mezi nejlepší možnou přesností a zároveň myslí na úsporu baterie. A to je věc, která by Applům slušela, protože právě baterie je jejich (nej)slabší článek.

3. Funkce

O funkcích jsem dlouho přemýšlel... Které hodinky jsou lepší? Které mají něco navíc? Upřímně, vítěze jsem ani po dlouhém přemýšlení nevybral. Obě dvě značky mají mírně odlišnou koncepci, a tak se liší i v nabídce funkcí. Apple mě vždy bavil tím, jak byl a je rozšířený napříč aplikacemi třetích stran, které dovolují z hodinek udělat dobrého náhradníka za telefon. Tohle je určitě využitelné pro někoho, kdo hodinky používá právě městským stylem.

Miloval jsem například funkci "Shazam", která uměla rozeznat nahranou skladbu, když jsem poslouchal rádio v autě, a poté mi ji zobrazit v telefonu.

Naopak Garmin v této nadstandardní chytrosti mírně strádá. Ano, dnes již nabízí podstatné chytré funkce, jako je placení, telefonování (pouze modely Fenix 8 a Venu 3/3S), notifikace či hudbu. Z mého pohledu úplně dostačující chytré funkce, ale na Apple to nemá. Naopak mě brutálně baví funkce jako LED svítilna, kterou nabízí sice jen vybrané modely, ale myslím, že každý, kdo jí má, mi dá za pravdu.

Dále třeba mapové podklady a jejich propracovanost, která horko těžko hledá konkurenci.

4. Výdrž baterie

Upřímně, každý koho jsem potkal a měnil Watchky za Garminy, mi jako první argument uvedl baterii. A já to samozřejmě maximálně chápu, protože se bavíme o výdrži baterie v rámci 1–2 dnů a s aktivní GPS to v maximu zvládne kolem 15 hodin (závisle na modelu). Naopak s Fénixy vydržím jet přibližně 8–10 dní v závislosti na používání a až 47 hodin na GPS. Jak jsem již zmínil, nastaveno mám SatIQ a s tímto režimem se dostávám na něco málo kolem 30 hodin, což je sice trochu méně, ale stále více než u Applu.

Zcela upřímně, osobně nevidím problém nabíjet co dva dny, nabíjím co druhý den i telefon. Navíc, díky rychlonabíjení jsem si při tomto procesu mezitím stihl udělat večeři, dát si sprchu a hodinky jsem měl ready to go. Takže zásadní problém v tomto ohledu jsem nikdy nevnímal.

Ano, je pravdou, že pokud jste typ uživatele, který vyhledává vytrvalostní aktivity, a tedy i delší výdrž na GPS, Apple Watche pravděpodobně nejsou hodinky pro vás, jelikož opravdu vydrží pouze jednotky hodin. Já osobně tento typ sportovce nejsem, mé sportovní aktivity pravidelně nepřesahují více než 3 hodiny. A když jdu sem tam na nějaký delší výlet, tůru či něco podobného, vystačím si i s nějakými 12 hodinami, které mi ještě tenkrát utáhly první Apple Watch SE (a to celý den na horách v -15 stupních).

Když na to ale koukám s odstupem času, je fajn si prostě po dobu dvou týdnů každý den cvičit a nekoukat na to, za jak dlouho hodinky kleknou. Osobně se mi ale nikdy nestalo, že by mi watchky klekly do mrtva, a proto na rovinu říkám, že delší výdrž baterie je určitě pěkný bonus, ale nikdy to nebyl můj primární důvod, proč měnit hodinky. Jak jsem ovšem zmínil ze startu, drtivá většina lidí, se kterými jsem tohle řešil, to brala jako prioritu.

Chytré hodinky – Výdrž baterie a faktory, které ji ovlivňují
11.7.2023 - Matěj Urbaczka
Chytré hodinky – Výdrž baterie a faktory, které ji ovlivňují

5. Široké portfólio

Co vnímám jako extrémní výhodu Garminu, je jeho nabídka modelových řad, a tedy i četnost modelů. Máte na výběr městské hodinky, elegantní hodinky, sportovní hodinky, které jsou ještě rozděleny na běžecké, outdoorové, plavecké, potápěčské, golfové a samozřejmě ještě více specifické, jako jsou pilotní, námořnické a tak dále. To mě vede k tomu, že ať už se zaměřujete na cokoliv, pravděpodobně najdete hodinky se svým zaměřením a specificky funkčně upravené pro vaše účely.

Apple Watche jsou jednostranné, a to jak designově, tak funkčně. Ano, umí toho spoustu, ale když se dostaneme do hloubky věci, většinu funkcí (teď myslím např. sportovní funkce) umí tak nějak napůl. Garmin naopak nabídne velmi specifické zaměření, metriky a doporučení pro mnohem více aktivit, sportů a podobně. A to je prostě nesmírná výhoda.

Chytré hodinky Garmin – Průvodce výběrem
21.11.2022 - Dominik Hok
Chytré hodinky Garmin – Průvodce výběrem

Apple Watch je v tomto velmi univerzální, což samozřejmě také není od věci. V Garminu si ale můžete mnohem lépe vybrat napříč velikostmi, designy a zpracováním. A hlavně, Garmin nemá pouze hranaté hodinky jako Apple (což právě spoustu lidí nepřitahuje).

Mělo cenu přecházet?

Jsem trošku konzervativní a nerad dělám změny. Hodinky jsou pro mě jeden z doplňků, který aktivně používám každý den. Nejvíce se mi osvědčila tréninková analýza a sportovní funkce, které v základu Apple nenabízel. Nakonec se mi líbí i to, že nemusím řešit, zda si s sebou musím tahat nabíječku nebo na baterii vůbec myslet, protože nabíjecí kabel ke Garminům hledám jednou za deset dní. V neposlední řadě mi vyhovuje možnost funkce SatIQ a také design, který víc připomíná hodinky. To je ale samozřejmě velmi subjektivní pohled.

Je zde řada rozdílů, které jsem v tomto článku zmínil. Ono ale samozřejmě záleží na tom, jak a na co budete hodinky používat. Pokud jste neustále v přírodě nebo jen více sportovně činný a máte Apple Watche, je už jen z tohoto důvodu přechod na Garmin logický.

Bezpochyby nabízí Garmin mnohem lepší interpretaci dat přímo uživateli, což se mi líbí mnohem více než u Applu. Hlavně je to přínosné i pro úplného benjamínka chytrých hodinek, který nemusí nad ničím dlouho moc přemýšlet a luštit, co mu hodinky vlastně naměřily. Naopak u Garminu méně oceňuji software a práci s ním, to vidím asi jako největší slabinu.

A jistou slabinou může být i využití u uživatelů právě s iOS. Ti při kombinaci s hodinkami Garmin přichází o možnost odpovědí na zprávy, což samozřejmě s Apple Watchkami jde. Naopak ale mohou využít celkem nově Garmin Messenger, který tohle jistým způsobem supluje, ale samozřejmě né v plné míře.

Garmin Messenger – Komunikace přes chytré hodinky i v rámci iOS!
3.5.2024 - Dominik Hok
Garmin Messenger – Komunikace přes chytré hodinky i v rámci iOS!

Apple mě naopak bavil více softwarově, ale jako sportovci mi u nich spousta funkcí chyběla.

Jakou značku preferujete více vy a proč?

Zdroje fotek:

  • Fotografové Hodinky 365
  • Osobní archiv

Líbil se vám článek?

Každou středu vám e-mailem zasíláme přehled nových článků a soutěží.

Komentáře

Martin Zoulpřed 38 dny, reagovat
Ahoj File, tos mě překvapil s přechodem na Garminy :) Ale věřím, že s nimi budeš velmi spokojený. Chytrost Garminu je dostatečná, aby lidem pomáhala, ale zároveň neotravovala. Plno lidí si vyzkouší různé značky a modely, ale stejně dojde do stádia výběru nějakého modelu Garmin. Je fajn, že je na výběr od jednoduchých a levných modelů až po například nesmyslné, ale krásné Marqy. U Fénixu velmi oceňuji design, odolnost, možnost placení, navigace s mapami, super hodnocení sportovní kondice a zdraví, trenéra- pro amatéry sportovce super funkce, perfektní je i svítilna-další hodinky bez ní nechci. Všechny Vás v redakci zdravím, buďte i nadále fajn a dobří rádci pro všechny. Martin
Filip Debrecenyipřed 37 dny
Ahoj Martine. Přechod mi již dával smysl, protože mi přišlo, že inovace Applu už nejsou dle mých očekávání. Samozřejmě jsem věděl, do čeho jdu, takže jsem spokojenost očekával, ačkoliv softwarově stále prahnu po Applu. Děkuji za tvůj názor a vypíchnutí dalších bodů, které by jistě mohly být dalšími důvody mimo ty mé, proč z Apple Watch přejít na Garmin. Posíláme pozdravy a měj se hezky.
udrzbar1před 34 dny
Zase lacina reklama na predrazene hodinky Garmin.Nevim proč se jim říká chytré .Když jsou v podstatě hloupé .Mimo GPS ,fiziologickych funkci nic nemají!!!Spojení s nimi,vše musí být přes Bluetooth a příslušnou aplikaci v mobilním telefonu!!!Předražené hodinky,hodinky blbec.Hodinky určené opravdu pro ty vyvolené....Ať si o tom myslí každý co chce...
Martinpřed 34 dny
A jake hodinky by pan Udrzbar1 doporučil? Potrebuji hodinky na sport, v civilu preferuji analogy, potřebuji vydrz kvuli ultramaratonum, mapy a navigaci, nechci za jizdy tahat telefon , a kdyz uz nekam dojedu, tak at dokazi calnout za kofcu bezkontaktne. Diky za tip.
Jindřich Martinecpřed 37 dny, reagovat
Pro mě jsou dva velké důvody, proč nosím Garmin Forerunner 965: výdrž baterie a funkce tréninků. Spousta lidí argumentuje tím, že nabíjet každý den je neobtěžuje... No nesmí, když mají Apple Watch. Ale nemyslet na nabíjení několik dnů (třeba když cestujete), to je fakt velký rozdíl. Stejně jako výdrž v terénu. Kromě toho využívám plánování tréninků, které mi Garmin dá do kalendáře a já nemusím tolik přemýšlet, co bych měl zrovna běžet. Navíc mě to i motivuje splnit ty předepsané vzdálenosti nebo tempa. Apple umí tuhle "gamifikaci" taky hezky, ale dělá ji trochu jinak. Design jejich animací a medailí je úchvatný. Jenže ve skutečnosti je to takové šidítko pro lidi, kteří mají spíše málo pohybu a večer se zaradují, že se jim "zavřely kroužky". Samozřejmě s Apple Watch makají i sportovci - ale právě pro ně tyhle features nejspíš nejsou zásadní. Co se týče smart funkcí, většinu mám raději vypnutou. Byla doba, kdy jsem chtěl oznámení na hodinkách, ale dnes už mám radši klid a stačí mi vědět, že mi někdo volá. I proto jsou pro mě Garminy výrazně spíš sport- než smartwatch. Často používám garminpay (když si po běhu můžu jít rovnou do obchodu pro pití nebo nákup).
Filip Debrecenyipřed 35 dny
Zdravím, Jindřichu. Děkuji za přínosný komentář. Naprosto souhlasím, a proto jsem to také zmiňoval. Apple více inklinuje právě k městskému využití, což se na nich podepisuje hned v několika směrech. Pokud člověk tolik chytrých funkcí nepotřebuje, je to jeden z důvodů, proč bych o nich možná ani neuvažoval, protože to jejich silná stránka. Nevyužívat tyto silné stránky by možná bylo mrhání potenciálem tohoto zařízení.
Tompřed 37 dny, reagovat
Ja presel z Garmin na Apple prave kvuli tomu zamereni na sport. Jen trenink, data, metriky, procenta, cisla. A kdyz si udelas radost a koupis titan safir za 30tis tak po 14 dnech oderky na lunete. Nechapu ale na ultra 1 i 2 jsem nemel oderky. Vydrz je sice lepsi ale na slunci neni 1000 nitu dostatecnych. Jakmile bys dal displej jak na apple a zvýšil konektivitu jsi na 5dnech? Ultry nabijim3-4 den... ale kazdy at si vybere. Jakmile apple dal novy metriky na denmi a dlouhodoby pomer zateze, mel jsem hned jasno. Diky za recenzi :)
Filip Debrecenyipřed 35 dny
Ahoj Tome. S opotřebením naprosto souhlasím. Ultrám jsem dal zabrat a poškození nebylo absolutně žádné, naopak na Garminech je vidět mnohem rychleji. Osobně mi nové sportovní funkce od Applu stejně neseděly, ačkoliv jsem na ně dlouho čekal, ale to je individuální, každému sedí něco jiného. :)
Pepapřed 33 dny
No vidíte a já své 7x pro nabijim jednou za 3 týdny. A to nemluvím o předešlém modelu Enduro. Je to jen o prioritách. Nemá smysl se tlačit do umělého porovnání apple a garmin. Garmin proste umí vydržet a přechází na něj dost applistů. Kolem sebe jich mam několik. Na druhou stranu znám i dost uživatelů aw ultra. Pro ty ale není baterie prioritou a nabíjení každé 2 dny je pro ně v pořádku.
Davidpřed 36 dny, reagovat
Děkuji za sdílení vašich zkušeností s přechodem z Apple Watch na Garmin Fenix 8 AMOLED. Vaše postřehy jsou velmi cenné pro uživatele, kteří zvažují podobnou změnu. Rád bych doplnil, že kromě vámi zmíněných výhod, jako je delší výdrž baterie a pokročilé sportovní funkce, hodinky Garmin nabízejí také širší kompatibilitu napříč různými platformami. Zatímco Apple Watch jsou primárně určeny pro uživatele iOS, Garmin hodinky lze bez problémů spárovat s zařízeními s operačním systémem Android i iOS, což může být klíčové pro ty, kteří nechtějí být vázáni na konkrétní ekosystém.  Je také pozoruhodné, že Garmin neustále rozšiřuje svou nabídku modelů, aby vyhověl různým potřebám uživatelů. Například modely jako Garmin Venu 3 nebo Vivoactive 5 nabízejí kombinaci elegantního designu a bohatých funkcí pro sledování zdraví a fitness aktivit.
Filip Debrecenyipřed 35 dny
Zdravím, Davide. V kompatibilitě máte samozřejmě naprostou pravdu, je to další z výhod nebo důvodů, kterých je mnohem více, než mnou 5 zmíněných.
David Klementpřed 34 dny, reagovat
To jsou na tom ty AW tak bídně, že je potřeba je měnit za necelý rok? 6 kusů za 5 let? Nebo je v tom ta závislost, vyšel nový model - honem pro něj? Já začínal s Garmin Fenix 3, které jsem koupil někdy v létě 2015, dodnes fungují, jen už nevydrží ty 3-4 týdny, ale jen necelý jeden. Minulé vánoce jsem je měnil za Epix Pro. Hlavním důvodem byl display, holt už hůře vidím na blízko, pak tepák a oxymetr v hodinkách. Je pravda, že jsem znal jednoho kolegu a ten věci od Apple vyloženě sbírá, ten měl všechny iPhony od počátku až po 6 (pak už jsem s ním nebyl v kontaktu). V předchozí práci zase jeden nižší manager furt matlal na každém meetingu AW a stále na nich něco honil a přepínal. A když vyšly Ultry tak matlal je, jak vyšly 2 tak taky :-)
Filip Debrecenyipřed 34 dny
Zdravím, Davide. Řekl bych, že právě naopak. Bídně na tom určitě nejsou, stále potkávám lidi s AW 3, které fungují. Nebýt mé práce, kde mám možnost měnit hodinky a testovat je, stále bych nejspíše používal nějakou starší generaci, která by furt obstojně šlapala.
David Klementpřed 34 dny, reagovat
Tak super, škoda, že většina dnešních zařízení nemá jednoduše vyměnitelné akumulátory. Takové to módní měnění telefonů a jiné nositelné elektroniky je dost škoda. Ale samozřejmě nejsem odpůrce změn, někdy je to nutné, nefunkčnost, bezpečnost u telefonu a podobně. Jen to občas někteří lidé přehání, dost často kvůli společenskému statusu :-(.
Filip Debrecenyipřed 34 dny
To určitě škoda je, ale na druhou stranu, jednak výrobce potřebuje přicházet i s něčím novým, inovacemi, a to by bylo težké, kdyby si každý měnil akumulátor a nekupoval nová zařízení. Společenský status je určitě dnes oblíbenou záležitostí a je pravda, že lidé mění i bez důvodu. :)
Hahpřed 32 dny, reagovat
Celý žhavý hloupé garminy. Senzory taky hrozné a podpora ani nemluvě.
Vykukpřed 31 dny
Jaká podpora myslíte? Máte špatné zkušenosti?
Filip Debrecenyipřed 28 dny
Tady musím souhlasit, že podpora není zrovna asi ukázkovým případem. :D
Raymondpřed 30 dny, reagovat
Reaguji na dotaz v článku na osobní preference hodinek. Používám dlouhodobě Suunto (momentálně Vertical) a...jsem celkově spokojen.
Petrpřed 29 dny, reagovat
Škoda, že Garmin nemá eSim a funkce s tím spojené. Za tolik peněz málo muziky a materiálně taky málo kvalitně zpracované. No není Titan jako Titan evidentně. Nehodlám vychvalovat AW Ultra2, ale podle těch recenzí jsou na Garmin značné známky užívání nebo oděrky a to na AW není ani po roce užívání a že jsem s nimi několikrát zavadil o Mnichovskou omítku???? i přesto stále zvažuji o přechodu už právě kvůli baterii a zpracování informací o sportovních aktivitách.
Filip Debrecenyipřed 28 dny
Zdravím, Petře. Kvalitativně určitě disponuje lepšími materiály Apple. V tom souhlasím. Osobně mě přesvědčily sportovní funkce, jako primární důvod pro přechod.
Petrpřed 28 dny, reagovat
Zdravím. Podělím se o svou zkušenost. Měl jsem možnost vyzkoušet si GF8 51mm. Již na první pohled na mě budí dětským dojmem. Zpracování ciferníků, ty barvičky nebo grafické propracování je jako na Amazfit co má dcera ta 1500kč. Chaotické ovládání se dá pochopit je to nezvyk pro nového uživatele. Zobrazení menu je to takové strohé. Jako pardón, ale tohle nemá hodnotu 25000. Jak jsem zmínil v předchozí zprávě až budou disponovat eSim a budou mít celé tělo z titanu a kvalitnějšího titanu nebo aspoň větší část než jen lunetu, pak bych nad nimi uvažoval. Do včerejšího dne jsem byl nadšený z tohoto modelu, ale jen jak jsem je držel v ruce, tak jsem nákup okamžitě zavrhnul.
Filip Debrecenyipřed 27 dny
Zdravím, Petře. Když srovnám uživatelské prostředí, číselníky, grafické zpracování a další aspekty, budu částečně souhlasit. V tom je Apple prostě o level, možná pár levelů dál. Na druhou stranu to akceptuji, jelikož Garmin cílí na jiné věci než je právě tohle. Teď je otázkou, jestli to je akceptovatelné, když mají hodinky cenovku 25 tisíc. Já mám z toho pocit takový, že Garmin místo těchto detailů (které si hodinky vzhledem k cenovce určitě zaslouží mít) upřednostní praktickou funkčnost. V zásadě je to potom jeden z rozdílů, který dělá tak markantní rozdíl mezi výdrží baterie. Jelikož jsou AW svižné, mají krásné zpracování, rozlišení apod., sežerou baterku mnohem rychleji než modely od Garminu. Stále ale vidím koncepci obou modelů trošku odlišně a je to vlastně čistě na uživateli, co upřednostní dle svých potřeb. :)
Maxpřed 27 dny, reagovat
Dlouhodobě používám AW. Momentálně Ultry 2. Zvažoval jsem přechod na Garminy. Buď model Fenix 8, nebo Tactix 8. Oba modely jsem měl možnost několik dní v kuse vyzkoušet. Zůstávám u AW. U Garminu oceňuji výdrž baterie a integrovanou svítilnu. Uživatelské rozhraní, displej a odolnost jsou pro mě ale důvody proč zůstávám u AW. Navíc Garmin model Fenix 8 prezentuje jako prémiové chytré hodinky, což může být vzhledem k jejich ceně trochu zavádějící. Rozumím, že cílí na jiný segment (ať F 8 nebo Tactix 8) a pro někoho je vyšší cena vzhledem k jejich funkcím ospravedlnitelná. Mně bohužel momentálně nemohou dát víc, než co mám u AW.
Filip Debrecenyipřed 26 dny
Ahoj, Maxi. :) Na kvalitě uživatelského prostředí, displeji a částečně i té odolnosti se určitě shodneme. Musím tedy zmínit, že to jak vypadají moje Fenix 8 po půl roce, tak nevypadaly AW Ultra ani po roce a půl. Za mě kvalita materiálů určitě na straně Applu.